علیرضا کمرئی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به محدودیت های آموزش و پرورش تهران در حوزه نیروی انسانی اظهار کرد: بیش از یکصد هزار ساعت حق التدریس، حجم نیاز آموزش و پرورش شهر تهران به نیروی انسانی را مشخص می کند.
وی با بیان اینکه میانگین سنوات خدمت فرهنگیان شهر تهران در حال افزایش است، افزود: این میانگین شاید نسبت به سایر استان ها بالاترباشد و به همین دلیل حجم نیروی بازنشستگی هم زیاد است.
کمرئی گفت: از مهرماه تا پایان اسفندماه سال جاری امسال پیش بینی می کنیم که بیش از 4هزار فرهنگی شهر تهران بازنشسته شوند و طبیعتا این میزان بازنشستگی نیاز ما را به نیروی انسانی افزایش می دهد.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه سال گذشته، 3هزار و 600 نیروی فرهنگی بازنشسته شدند، اظهار کرد: این تعداد در سال های آینده نیز افزایش پیدا می کند و نیاز است که در حوزه تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش شهر تهران یک اقدام جدی صورت بگیرد.
وی با اشاره به نبود تناسب میان تعداد نیروهای استخدامی و بازنشسته آموزش و پرورش تهران گفت: تعداد نیروهای استخدامی شاید کمتر از یک پنجم نیروهایی است که از آموزش و پرورش بازنشسته شده و فرصت جذب پیدا می کنند.
کمرئی با بیان اینکه سال گذشته، حدود 600نیروی جدید جذب آموزش و پرورش تهران شدند، اظهار کرد: امسال هم این نسبت براساس نیروهای ورودی پس از گذراندن دوره های چهار ساله تربیت معلم و براساس ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، افزایش قابل توجهی نخواهد داشت.
به گزارش ایرنا، بیش از 64 هزار فرهنگی در اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران فعالیت می کنند.

*آغاز ثبت نام دانش آموزان بر اساس دستورالعمل ابلاغی
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی 97-96 گفت: تاکنون به صورت گسترده، موضوع ثبت نام دانش آموزان مطرح نیست و بعد از ابلاغ دستورالعمل ثبت نام به صورت متمرکز در کل کشور و اعلام شهریه مدارس غیردولتی، روند ثبت نام مدارس در شهر تهران آغاز خواهد شد.
کمرئی خاطرنشان کرد: تاکنون دستورالعمل ثبت نام توسط وزارت آموزش و پرورش ابلاغ نشده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.