به گزارش روز سه شنبه ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی امام جمعه دماوند امروز(سه شنبه) در همایش توجیهی کاندیداهای انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا که با حضور 605 کاندید در مسجد جامع شهر برگزار شد، به اهمیت برگزاری این حماسه بزرگ سیاسی اشاره و اظهار کرد: اخلاق انتخاباتی از موضوعات مهم در این عرصه است که باید مورد توجه کاندیدا قرار گیرد.
وی با تاکید بر دوری کاندیدا از هرگونه تخلفات انتخاباتی بیان کرد: شهرستان دماوند با داشتن سابقه دیرینه، نیاز به مسئولان و خدمتگزارانی دارد که هدفشان خدمت به مردم و داشتن نگاهی کلی به توسعه و آبادانی باشد.
حجت الاسلام فتاح دماوندی با اشاره به اینکه کاندیداها از هرگونه انتصاب خود به مسئولین دوری کنند، افزود: در این دوره از انتخابات با توجه به حضور افراد بسیار برای کاندید شدن، اگر دیگران را از خود تواناتر و با صلاحیت تر می دانید، از این صحنه بیرون روید تا مردم نیز با دقت بیشتری فرد اصلح را انتخاب کنند.

**کاندیداها توانمندی و ظرفیت منطقه را در شعارهای انتخاباتی مدنظر قرار دهند
ناصر محمودی فرد، فرماندار شهرستان دماوند نیز در این همایش یکی از شاخصه های دموکراسی در تمامی دنیا را تعیین سرنوشت مردم با مشارکت و حضور خودشان در صحنه دانست و بیان کرد: یکی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی، تعیین سرنوشت مردم به دست خودشان است که با حضور حماسی در صحنه سیاسی انتخابات نقش خود را به خوبی ایفا می کنند.
وی بر حضور جدی و مشارکت حداکثری مردم تاکید کرد و گفت: قانون اساسی به شوراهای اسلامی شهر و روستا و جایگاه آنان در عرصه تصمیم گیری توجه ویژه ایی دارد، که مردم می توانند با دقت و انتخاب فردی اصلاح این جایگاه ارزشمند را حفظ و تقویت کنند.
نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند تک تک آرای مردم را امانتی بزرگ دانست و خاطرنشان کرد:وظیفه ما احترام به انتخاب مردم و آرای آنان است که کاندیدا می توانند با رعایت اخلاق مداری در فرآیند شکل گیری انتخابات و همچنین بیان صحیح اهداف، شعارها و آرمان های خود که هم برای مسئولان تعیین کننده و هم برای مردم وعده ای آتی است، به این مهم ارج نهند.
محمودی فرد ادامه داد: بخش عمده ایی از بداخلاقی های انتخاباتی در دوران تبلیغات رخ می دهد که در این عرصه مهم و سرنوشت ساز از کاندیدا می خواهیم تا خود را معرفی و به بیان اهداف و آرمان های شخصی بپردازند و از تخریب و آسیب زدن به دیگر کاندیدا جلوگیری کنند.
این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه توانمندی و ظرفیت ها را در شعارهای انتخاباتی مدنظر قرار دهیم، گفت: کاندیدا هر نوع وعده ایی که به مردم می دهند، توجه کنند که قابلیت اجرایی شدن داشته باشد و با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های شهر و روستا، برای اهداف خود برنامه ریزی کنند تا علاوه بر ایجاد اعتماد در جامعه، تنها هدف کسب رای نباشد.
فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: بیان زحمات و تلاش های صورت گرفته توسط خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی در گذشته و آینده از دیگر موضوعات مهمی است که می تواند زمینه اعتماد بیشتر مردم را فراهم کند.
وی گفت: کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا با تایید هیات نظارت و اجرایی، صلاحیت عضویت در این عرصه را کسب کردند که لازم است بر اساس قانون به این حقوق احترام گذاشته و برپایه منویات داهیانه رهبر معظم انقلاب و توجه به مر قانون رفتار کنند تا ما هم بتوانیم به حقوق شما احترام بگذاریم.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.