به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان قرچک، حمید رضا نعمتی در این خصوص در جمع خبرنگاران گفت: در سال جدید و با تاکیدات فرماندار و مدیر کل بهزیستی استان تهران تمام تلاش مجموعه بهزیستی شهرستان قرچک در جهت خدمت رسانی به معلولین است.
وی با بیان اینکه حل مشکلات گسترده جامعه معلولان تنها به وسیله سازمان بهزیستی مسیر نیست، افزود: کثرت مشکلات جامعه معلولان به حدی است که حل آن ها تنها از توان یک نهاد و یا سازمان بهزیستی خارج است و همت همه دستگاه های مسئول را می طلبد.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان قرچک خاطر نشان کرد: براساس قانون 19 دستگاه و نهادی اجرایی و خدماتی درقبال معلولان مسئول بوده و وظیفه خدمات رسانی به این قشر رادارند .
نعمتی بیان داشت: همه افرادسالم جامعه درقبال معلولان دارای وظایف اجتماعی و انسانی هستند و زکات سلامتی خود را باید در دستگیری و یاری افراد نیازمند و معلول ادا کنند.
وی در پایان به اقدامات مهم اداره بهزیستی شهرستان قرچک در سال 96 به مددجویان تحت پوشش اشاره کرد و افزود: راه اندازی کمیسیون تعیین معلولین از ورامین به قرچک، راه اندازی پرداخت حقوق دستمزد مددجویان از ابتدای سال جاری و منفک شدن آن از ورامین به قرچک، راه اندازی پایگاه مقاومت امام سجاد(ع)، راه اندازی اورژانس اجتماعی، خریداری یک دستگاه وسیله نقلیه توسط اداره کل و تحویل به بهزیستی قرچک، افزایش سطح پرداخت اضافه کار همکاران رسمی، پیمانی، قراردادی، تأمین هزینه بیمه زنان سرپرست خانوار به تعداد 114نفر به مبلغ 280 میلیون ریال، پرداخت کمکهای موردی به مبلغ 130 میلیون ریال به تعداد 130 نفر از معلولین تحت پوشش و افراد از کار افتاده و زنان سرپرست خانوار، پیگیری ایجاد 30درصد از مراکز به منظور تأمین ارائه خدمات به جامعه هدف با همکاری معاونین تخصصی در شهرستان از جمله مرکز مشاوره ژنتیک، مرکز اوتیسم و...، راه اندازی آسانسور به جهت در تردد معلولین در راستای قانون جامع حمایت از حقوق معلولین، راه اندازی کمیته علمی و پژوهشی با هدف کاهش آسیبهای اجتماعی و راه اندازی باشگاه مدرسین ازدواج و خانواده با هدف کاهش آن از اقدامات مهم اداره بهزیستی شهرستان قرچک در اوایل سال 96 است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سیدمجید بروجردی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/1109 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.