علی اشرف منصوری روز سه شنبه در بازدید معاون امور عمرانی استاندار تهران از پروژه های عمرانی ، خدماتی و کشاورزی شهرستان ورامین به خبرنگار ایرنا گفت : اجرای پروژه احداث بزرگترین شهرک گلخانه ای کشور در منطقه حصارگلی شهرستان ورامین سال ها طراحی شده بود که به دلایل مختلف از جمله عدم تأمین زیر ساخت های مناسب ، اجرای آن عملیاتی نشده بود.
وی افزود : با توجه به سیاست های دولت در توسعه بخش کشاورزی ، راه اندازی این شهرک با هدف تولید و ایجاد فرصت های شغلی با برگزاری جلسات مشترک با وزیر جهادر کشاورزی و شرکت شهرک های کشاورزی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان تهران قرار گرفت.
وی اظهار کرد: راه اندازی این شهرک گلخانه ای به تأمین زیر ساخت های لازم از جمله آب ، برق ، گاز ، شبکه آبیاری داخلی و خیابان کشی نیاز داشت که با کمک وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان استان ، 90 درصد از این زیر ساخت ها تأمین شده است.
منصوری بیان کرد: هم اکنون آب مورد نیاز شهرک با بهره گیری از 2 حلقه چاه با آب دهی 50 لیتر در ثانیه تأمین شده و انتقال برق و خیابان کشی های مورد نیاز اجرا شده است.
وی اظهار کرد: یکی از مسائل پیش روی راه اندازی این شهرک ، تأمین گاز مورد نیاز گلخانه است که به دلیل قرار داشتن خط اصلی انتقال گاز در کنار بزرگراه قم – گرمسار ، اجرای آن با مشکل مواجه شده بود که در بازدید معاون عمرانی استاندار تهران ، به زودی مجوز انتقال گاز از کنار حریم بزرگراه صادر می شود .
وی گفت : فاز نخست این شهرک گلخانه ای با وسعت 104 هکتار در چارچوب قانون و از طریق شرکت شهرک های کشاورزی به فارغ التحصیلان کشاورزی و سرمایه گذاری علاقمند به فعالیت در حوزه گلخانه واگذار شده و در خرداد ماه امسال ، اولین سازه گلخانه ای اجرا وعملیات تولید محصولات کشاورزی در این شهرک آغاز می شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران بیان کرد: با بهره برداری از فاز نخست این شهرک صنعتی ، 600 نفر از فارغ التحصیلان کشاورزی به صورت مستقیم مشغول به کار می شوند و در فصل برداشت ، حدود 3 هزار نفر نیز به صورت موقت به فعالیت می پردازند.
وی بیان کرد: بهره برداری از شهرک گلخانه ای ورامین ، مصداق بارز تحقق شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال است .
شهرک گلخانه ای ورامین ، در مجاورت محور قم – گرمسار و در جنوب ورامین واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار:سید حسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.