به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا، « انتظار خیر» رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان با اشاره به برگزاری الکترونیک پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در 19 شهرستان و بخش از استان تهران گفت: برای نخستین بار است که انتخابات به شکل مکانیزه و تمام الکترونیک در 19 شهرستان و بخش از استان تهران برگزار خواهد شد.
وی زمان برگزاری انتخابات الکترونیک را سه تا پنج دقیقه اعلام کرد و افزود: زیرساخت های لازم برای انتخابات الکترونیک در نقاط تعیین شده با همکاری وزارت کشور، فرمانداری ها و مخابرات پیش بینی شده است.
وی بیان اینکه آموزش کارشناسان در اجرای الکترونیک انتخابات شوراهای شهر و روستا انجام شده تصریح کرد: اطلاع رسانی عمومی در این بخش نیز با همکاری فرمانداری ها و از سوی وزارت کشور انجام شده است.
رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان تهران ادامه داد: برگزاری آزمایشی انتخابات الکترونیک با همکاری برخی فرمانداری ها در مراسم نماز جمعه به منظور آشنایی مردم با روند انتخابات مکانیزه برگزار شده است.
وی از تجربه موفق برگزاری انتخابات الکترونیک در شهرستان پاکدشت سخن گفت و افزود: برگزاری مکانیزه انتخابات گذشته به شکل پایلوت نتایج مطلوبی در شهرستان پاکدشت به دنبال داشت.
انتظار خیر، افزایش سرعت در رای گیری و اعلام نتایج همچنین صرفه جویی در سایر بخش ها و موضوعات را از جمله نتایج مثبت برگزاری انتخابات الکترونیک برشمرد و عنوان کرد: امنیت شبکه ای و حفاظت از آرای در انتخابات الکترونیک به شکل کامل رعایت می شود و حتی پیش بینی زمان های بحرانی همچون قطعی برق نیز در نظر گرفته شده است.
رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان تهران ادامه داد: شبکه واحد استانی در شهرستان ها،بخش های استان تهران و وزارت کشور فعال است و کلیه شعب اخذ رای از طریق زیرساخت های مخابراتی متصل هستند.
به گفته انتظار خیر؛ هفت هزار نقطه در استان تهران تحت پوشش شبکه داخلی هستند و برای صندوق ها نیز سیستم پشتیبانی در نظر گرفته شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امین کمالی فر انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7247/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.