سید حسین هاشمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مصوبه 8 بهمن ماه 93 دولت مبنی بر همکاری در برگزاری انتخابات شورایاری ها افزود: شخص وزیر کشور، مجموعه استانداری و فرمانداری های تهران، ری و شمیرانات بر تلاش مضاعف برای بهتر انجام شدن این کار مردمی تاکید کردند.
وی تصریح کرد: متاسفانه مصوبه قانونی برای انتخابات شورایاری ها نه تنها در شورای چهارم بلکه در دوره های قبل وجود نداشت، از طرف دیگر در جلسه ای با حضور مرتضی طلایی، نایب رییس شورای شهر تهران متذکر شدم که چرا شورای عالی استانها لایحه ای به مجلس تقدیم نکرده تا این مشکل را حل کند و ضرورت دارد این اقدام انجام شود.
هاشمی ادامه داد: در جلسه 13 بهمن ماه 93 در دفتر معاونت سیاسی وزیر کشور مجدداً بر همکاری برای برگزاری این انتخابات که طی نامه ابلاغی 15 بهمن ماه سال 93 تاکید شد.
وی افزود: دولت و استانداری تهران نه تنها مخالف به انجام این انتخابات از مجاری صحیح و قانونی نبوده بلکه به دلیل اهمیت حضور و حاکمیت مردم در مدیریت شهری از این موضوع استقبال کرده و فرمانداران شهرستان های تهران،ری و شمیرانات همکاری لازم را با شورای شهر در این خصوص داشته اند.
استاندار تهران به نامه بازرسی کل کشور اشاره و خاطرنشان کرد: ‌سازمان بازرسی کل کشوردر دی ماه سال ٩٥ برگزاری انتخابات شورا ها را فاقد وجاهت قانونی اعلام کرده و برای دوره پنجم تأکیداً خواستار تصویب قانون برای انجام آن شد.
گفتنی است، شهردار تهران که نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شده، در مناظره اول انتخاباتی نامزدها اعلام کرد که «بیش‌ از یک دهه شورایاری محلات را درست کردیم دولت محترم 2 ماه قبل اعلام کرد که واگذاری کار به مردم را حق ندارید انجام بدهید شما واقعا این را دقت کنید که با صداقت جواب بدهید.»‌
به گزارش ایرنا، این اظهارنظر شهردار تهران، با واکنش بسیاری از اعضای شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر غیرواقعی بودن این موضوع مواجه شد.
درهمین ارتباط احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در واکنش به این صحبت های شهردار تهران گفت که این سخنان یک شوخی تلخ انتخاباتی است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: مهدی مقدر انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/9343 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.