به گزارش خبرنگار ایرنا، نورالله طاهری روز دوشنبه در جلسه شورای عشایری شهرستان فیروزکوه افزود: جامعه عشایری با تولیدات خود نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی دارند و حمایت همه مسئولان از این قشر امری واجب است.
وی با بیان اینکه حفظ مراتع امری ضروری است تاکید کرد: باید با اقدامات پیشیگرانه در زمان کوچ عشایر به مناطق ییلاق و قشلاق و کنترل صدور مجوزهای ساخت و ساز به حفظ مراتع کمک کنیم.
وی تصریح کرد:‌ در آستانه ورود عشایر استانهای تهران، قم و سمنان به مناطق ییلاقی فیروزکوه هماهنگی مناسب انجام شده تا عشایر با کمترین مشکل و دغدغه در این مناطق حضور پیدا کنند.
طاهری یکی از عمده مشکلات عشایر شهرستان فیروزکوه را نبود مرکز دامپزشکی در این شهرستان عنوان کرد و یادآور شد: تیم های مستقر دامپزشکی برای واکیسناسیون دام های عشایری با کمبود امکانات و نیرو مواجه هستند.
مدیرکل امورعشایر استان تهران نیز دراین جلسه گفت:‌ با توجه به اهمیت حوزه عشایری شهرستان فیروزکوه سال گذشته جلسه شورای عشایری استان به ریاست استاندار تهران در مناطق عشایری این شهرستان برگزار شد.
سیروس نصیری افزود: به همت استاندار تهران برای اولین بار در سالهای اخیر 2 جلسه شورای عشایری بصورت استانی و 22 جلسه بصورت شهرستانی 166 مصوبه برگزار شد که حدود 60 درصد این مصوبات تاکنون عملیاتی و اجرایی شده است.
وی بیان کرد:‌ در سال گذشته اجرای 55 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 53 میلیارد ریال در مناطق عشایری استان تهران جهت اجرا مورد موافقت قرار گرفت.
مدیرکل امورعشایر استان تهران ادامه داد:‌در سال گذشته از نقشه رقومی 2 هزار و 60 کیلومتر از راههای عشایری استان تهران رونمایی شد و همچنین حدود 400 هزار دام عشایری واکسینه شد و همچنین 35 هزار متر مکعب آبرسانی سیار در مناطق عشایری استان انجام شد.
خبرنگار:‌سید جواد آل داود - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7243/1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.