به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سیدعلیرضا فاطمیان‌پور، برگزاری مراسم گلاب‌گیری با آداب و تشریفات خاص توسط گلاب گیران شهر قمصر را از جمله بخش های ویژه‌برنامه «زیارت گل» عنوان کرد و گفت: در بخش دیگر این برنامه پس از خریداری و نذر گلاب توسط شهروندان، کاروان خدام الحسین (ع) برای غبارروبی از مزار سید و سالار شهیدان عازم کربلا می‌شوند.
وی با بیان اینکه هدف‌ از برنامه گلاب‌گیری تامین گلاب مورد نیاز برای یک سال غبارروبی حرم‌های عتبات عالیات به یاری شهروندان است، افزود: این برنامه از 10 تا 21 اردیبهشت ماه ساعت 10 تا 22 برگزار می شود.
فاطمیان‌پور گفت: غرفه‌های فروش عرقیجات، فروش گل و گیاه، ستاد بازسازی عتبات عالیات، صنایع دستی و سوغات کاشان، قم، نذر حرم (اهدای گلاب)، بازی کودک، فرهنگسرای زیارت از بخش های ویژه برنامه «زیارت گل» است که علاقه‌مندان می‌توانند از این ایستگاه‌های فرهنگی بهره ببرند.
رئیس فرهنگسرای شهر اظهار کرد: روزهای سوم، چهارم و پنجم شعبان از ساعت 18 تا 20جشن‌هایی برای ولادت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و امام سجاد(ع) در میدان امام حسین(ع) برپا می‌شود که در سه روز منتهی به نیمه شعبان نیز در همین ساعت جشن ولادت امام زمان (عج) با بخش های گوناگون اجرا خواهد شد.
وی گفت: نمایش‌های میدانی با موضوع فضائل اهل بیت (ع) و نورافشانی در فضای میدان امام حسین (ع) از دیگر بخش های ویژه برنامه‌ «زیارت گل» است.
علاقه‌مندان برای استفاده از ویژه برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و فرهنگسرای شهر به مناسبت اعیاد شعبانیه می‌توانند در ساعت یادشده به میدان آیینی امام حسین (ع) مراجعه کنند.

*جشن اعیاد شعبانیه در فرهنگسرای فناوری اطلاعات
جشن «اعیاد شعبانیه» به مناسبت فرارسیدن ایام تولد امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع)، امام سجاد (ع) و روز معلم، سه شنبه( 12 اردیبهشت ماه) ساعت 10 در فرهنگسرای فناوری اطلاعات برگزار می شود.
اجرای نمایش توسط گروه نمایشی خورشیدی، اجرای موسیقی، مسابقه، شعبده بازی، اجرای مولودی خوانی توسط مداح اهل بیت(ع) بخش هایی از این مراسم است.
علاقه مندان می توانند برای شرکت در این مراسم به فرهنگسرای فناوری اطلاعات واقع در تقاطع خیابان های جمهوری اسلامی و کارگر مراجعه کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشاردهنده: معصومه آقا امینی
تهرام/7245//7244
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.