به گزارش خبرنگار ایرنا، سید شهاب الدین چاوشی روز دوشنبه در همایش خیرین سلامت شهرستان رباط کریم افزود: پوشش بیمه درمانی مستقیم بسیار ارزشمندتر از پرداخت یارانه نقدی است که سال­ هاست اقتصاد کشور را تا مرز فلج شدن پیش برد و تورم را به 44 درصد رساند.
وی تاکید کرد:‌ وقتی پول در جامعه پمپاژ شد، اولویت نیازهای عمومی مردم از میان می­ رود و در نظام اقتصادی اختلال ایجاد کرده و موجب گرانی و تورم می شود.
چاوشی تصریح کرد:‌ قانون اساسی ما، تامین اجتماعی و بیمه همگانی را برای دولت تکلیف کرده و اگر دولت ­های گذشته این موضوع را تعمیم می­ دادند امروز با توزیع مستقیم یارانه، فرهنگ عمومی جامعه این همه به انحطاط نمی­ گرائید و تنبلی و کاهلی جایگزین کار و تلاش نمی­شد و بهره­ وری ملی پائین نمی­ آمد.
وی اظهار کرد:‌ پولی که بدون زحمت و تلاش بدست آید برکت ندارد، دولت باید خدمات عمومی و فضای زندگی اجتماعی مردم را مدیریت کند؛ وابسته کردن مردم به بهانه­ های جلب آراء به رقم­ های ناچیز جز اتلاف اموال و خسارت به رشد جامعه و افزایش تورم حاصلی نخواهد داشت.
معاون استاندار تهران با تاکید بر اینکه دولت باید برنامه­ های حمایت مالی خود را صرفا به گروه ­های ضعیف و فقیر جامعه سوق دهد، یادآور شد: پرداخت ­های انبوه طی سال­ های گذشته حتی به بخش ­های مرفه جامعه، بی عدالتی است و این مساوات هرگز منجر به عدالت نخواهد شد.
وی فاصله طبقاتی را محصول رفتارهای عوام­ فریبانه، متوسل شدن به پرداخت یارانه برای جلب رای دانست.
معاون استاندار تهران در ادامه با بیان اینکه طرح تحول سلامت که 20 سال پیش تصویب شده بود در دولت فعلی عملی شد افزود: 11 میلیون نیازمند از جمله حاشیه نشینان در دولت تدبیر و امید بیمه شدند.
وی با بیان اینکه هزینه های درمانی بیمارستانی نیز در دولت یازدهم کاهش یافته خاطرنشان کرد: هزینه های بیمارستانی روستایی ها به سه درصد و شهری ها به 6درصد رسیده است.
معاون استاندار تهران تصریح کرد:‌در این دولت به اندازه 20 سال گذشته تخت بیمارستانی ایجاد شد و 6 هزار و 500 پروژه بهداشتی و درمانی در روستاهای کشور شامل سه هزار و 500 خانه و مرکز بهداشت ایجاد شده است.
وی یادآور شد:‌ قبل از دولت یازدهم 45 درصد مراکز درمانی در نقاط دورافتاده پزشک داشتند که اکنون این رقم به 100 درصد رسیده است.
چاوشی تاکید کرد:‌ با تولیدات دارویی جدید و لوازم درمانی 350 میلیون دلار واردات دارو کاهش یافت.
چاوشی از خیرین شهرستان رباط کریم خواست تا نام خود را در مجمع خیرین سلامت جاودانه کنند و در سلامتی و کاهش درد و آلام هموطنان منطقه خود مشارکت داشته باشند.
چاوشی تاکید کرد: با ‌مشارکت در کار خیر هم خودمان در حیات لذت خدمت به بندگان خدا را می­ چشیم و کار خیری قبل از این که دستان ما خالی شود ذخیره می­ کنیم و هم برای پس از خود سرمایه­ ای می ­اندوزیم که همواره برکات آن به حساب اخروی­ ما واریز می­ شود.
به گفته چاوشی دو نعمت مجهول سلامت و امنیت (الصحه و الامان) از نعمت­ های بزرگ الهی است که بدون آنها حیات بشری در معرض مخاطره قرار می­ گیرد.
وی با بیان اینکه در قرآن بیش از 14 بار کلمه «بغته» بکار رفته یعنی ناگهانی افزود: عمر ما در مقابل عمر جهان هستی و زمین، آسمان و کهکشان بسیار ناچیز است آن هم در لحظه ­ای در معرض پایان قرار می ­گیرد و خوشا بحال کسانی که از عمر کوتاهشان بهره ­های بزرگ می ­برند.
خبرنگار:‌سید جواد آل داود - انتشاردهنده: معصومه آقا امینی
تهرام/7243//7244
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.