به گزارش ایرنا، معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران در این مراسم با بیان اینکه خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران بر گردن همه مردم ایران حق دارند گفت: وظیفه خدمات رسانی مطلوب به این قشر معزز و معظم هم وظیفه ذاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران و هم وظیفه و تکلیف شرعی تمام نهادهای دولتی و کارکنان ادارات است.
امیر مرادی به زحمات و تلاش های بی وقفه خانواده ها جانبازان و سختی های خانواده شهدا در راه انقلاب و دفاع از کشور اشاره کرد و عنوان داشت: فرزندان شهدا و جانبازان باید مورد حمایت تحصیلی بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار بگیرند تا این افراد با ایمان و با کفایت سکان اداره کشور را در سطوح بالای کشور بدست گیرند.
وی تاکید کرد: فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران باید با تلاش مضاعف در جهت توسعه و آبادانی کشور گام بردارند و به کارمندی در ادارات دولتی بسنده نکنند بلکه باید خود را حافظان اصلی این نظام بدانند و مانند پدرانشان در راه آبادانی و عزت کشور گام های بلند بردارند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری در ادامه این مراسم با بیان اینکه برنامه های فرهنگی مانند بزرگداشت روز جانباز می تواند در اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان بسیار مفید باشد عنوان داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری به مناسبت روز جانباز با ارائه 20 برنامه فرهنگی و ورزشی در طی سه روز از جانبازان 70 درصد، اعصاب روان و جانبازانی که در بخش فرهنگی ادارات شهرستان شاغل هستند تجلیل می کند.
حسین نصراله به این سخن رهبر معظم انقلاب که فرموده اند: شهدا ستاره هایی هستند که می شود با آنها راه را پیدا کنیم و جانبازان تنها کسانی می باشند که هنوز از جنگ فارغ نشده اند اشاره کرد عنوان داشت: تجلیل از جانبازان و تکریم خانواده های شهدا به گونه ای که یاد و خاطره حماسه آفرینی این عزیزان در خاطر ملت بزرگ ایران بماند موجب خواهد شد که نسل جوان کشور به خوبی این ستاره های درخشان آسمان کشور را بشناسند و از آنان الگو بگیرند.
وی با بیان اینکه در تمام دنیا به جانبازان و مجروحانی که از جبهه های نبرد برگشته اند ارزش و احترام خاصی قائل هستند اظهار داشت: ارزش شهدا و جانبازان در فرهنگ تشییع بسیار والا تر از سایر فرهنگ ها است چرا که این افراد برای دفاع از کشور و دین خود پاره ای از جان خود را فدا کرده اند برای همین اساس بر همه مردم و بخصوص مسئولان واجب است که در هر شرایطی به تکریم این عزیزان بپردازند.
نصراله خاطر نشان کرد: امروز ملت بزرگ ایران با توجه به اوضاع نابسامان امنیت کشورهای منطقه با روح و جانشان پی به عظمت کار شهدا و جانبازان برده اند و در هر شرایطی دواطلبانه از این افراد تجلیل می کنند.
چهارم شعبان مصادف با سالروز میلاد حضرت ابوالفضل العباس(ع) روز جانباز نام گذاری شده است.
3218 / 6139
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.