به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ در ساعت 20 و 30 دقیقه 21 فروردین سالجاری کشف جسدی در کمربندی اسلامشهر – واوان به کلانتری 170 کهریزک از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام شد.
با حضور مأموران در محل و انجام بررسی های اولیه مشخص شد جسد متعلق به مردی حدودا 45 است که با دست و پای بسته ، داخل یک 206 سفید رنگ به شماره انتظامی ایران 11/*** ص 71 قرار داده شده است.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمـد و به دستور رئیس شعبه 101 دادگاه عمومی و انقلاب کهریزک، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
کارآگاهان اداره دهم پس از حضور در محل کشف جسد به جستجوی دقیق محتویات لباس های مقتول و خودرو پرداختند تا شاید با کشف مدارک شناسایی ، موفق به شناسایی هویت جسد شوند اما هیچگونه مدارک شناسایی از داخل خودرو و البسه ی مقتول کشف نشد؛ در ادامه و با شناسایی مالک خودرو 206 کارآگاهان موفق به شناسایی مالک خودرو به نام «قاسم» ( 46 ساله ) شدند.
با شناسایی محل سکونت قاسم و خانواده اش در منطقه فرمانیه مشخص شد که وی از صبح آنروز (21/01/1396) از خانه خارج و از بعداز ظهر دیگر پاسخگوی تماس های تلفنی اعضای خانواده اش نبوده است؛ نهایتا همسر قاسم با مشاهده تصویر مقتول، وی را مورد شناسایی قرار داد.
براساس این گزارش در ادامه ی تحقیقات مشخص شد که مقتول در زمینه خرید و فروش عتیقه جات فعالیت داشته و جوانی بنام «مهدی . ک» ( متولد 1373 ) نیز با وی همکاری داشته است.
با شناسایی مهدی در منطقه قوچ حصار تحقیقات از وی به عنوان شخصی که آخرین بار مقتول با او مشاهده شده در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت؛ مهدی گفت: در روز حادثه مقتول به من مراجعه و پس از گرفتن مبلغ 40 میلیون تومان رفت و دیگر از او اطلاع ندارم.
در شرایطی که مهدی در چندین مرحله تحقیقات همچنان اظهارات قبلی خود را تکرار کرده بود ، اما سرانجام در ساعت 15 ، نهم اردیبهشت لب به اعتراف گشود: همیشه به عنوان بادیگارد قاسم را برای انجام معامله عتیقه جات همراهی می کردم تا اینکه یک روز مقتول مبلغ قابل توجهی را در یک معامله بدست آورد اما با این وجود هیچ پولی به من پرداخت نکرد تا اینکه حتی چند روز بعد به سراغم آمد و 40 میلیون تومان نیز به صورت دستی از من گرفت؛ با گذشت چند روز از این ماجرا ، در حالیکه از این رفتار مقتول بسیار ناراحت و عصبانی شده بودم به دروغ به او گفتم که معامله سنگینی را هماهنگ کرده و به این بهانه مقتول را به منزل یکی از بستگان نزدیک خودم که کلید خانه اش در اختیار بود کشاندم.
وی افزود: زمانی که قاسم به محل مذکور آمد از مقتول درخواست سهم خود بابت معامله ی چندروز پیش را مطرح کردم اما او مدعی شد که پولی ندارد و دیگر کنترل خودم را از دست دادم و او را روی زمین انداخته و یک رشته طناب پلاستیکی را به دور گردنش انداختم تا جان باخت.
متهم ادامه داد: یک پتوی آبی رنگ برداشته و جسد را پس از بستن دست و پا داخل ماشین 206 قرار دادم و به محل کشف جسد منتقل کردم.
سرهنگ کارآگاه حمید مکرم معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در مورد این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: مجید بروجردی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/1109 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.