به گزارش ایرنا، حجت‌‌ الاسلام والمسلمین کاظم فتاح‌دماوندی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر دماوند که با حضور نمازگزاران در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان و سفرای کشورهای اسلامی به مناسبت مبعث پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین نکات مطروحه در این نشست، اتکا و تکیه نامزدهای انتخابات برای حل مشکلات کشور به توان داخلی و ملی بود.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند که همه نامزدهای انتخاباتی تصمیم بگیرند و به مردم هم بگویند و قول هم بدهند که برای پیشرفت امور کشور، توسعه‌ اقتصادی و بازکردن گره‌ها نگاهشان به بیرون از این مرزها نخواهد بود و نگاه آنان به خود ملت است.
این مقام مسئول اضافه کرد: این نکته بسیار مهم، ملاک انتخاب برای همه ماست تا با دقت به کسی رأی دهیم که امیدش به خداوند و نصرت الهی و توجه‌ها به قوت و قدرت داخلی ملت باشد، نه اینکه دست نیاز به سوی غرب و شرق دراز کند.
امام جمعه دماوند هشدار داد: آمریکا این را بداند که هر جناحی در انتخابات آینده ریاست جمهوری ایران پیروز شود، ما همچون گذشته برابر دشمن متعهد و استوار هستیم و اجازه نفوذ و دخالت در این کشور را نخواهیم داد.
وی در ادامه به 9 اردیبهشت ماه روز شوراها اشاره کرد و گفت: شورای شهر، شورای شهر است نه شورای مختص به شهرداری؛ شورای روستا، شورای روستا است، نه دهیاری؛ شورا باید شأن و جایگاه و کارکرد صحیح و اصلی خود را پیدا کند؛ شورا جای جناح‌بندی و قومیت‌گرایی و محلی‌گری نیست، بلکه جای افراد متخصص و متعهد و انقلابی و دلسوز است.
حجت الاسلام فتاح‌دماوندی تأکید کرد: به نامزدهای محترم انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در شهرستان دماوند عرض می‌کنیم که شورا محل کسب سود و درآمد شخصی، جای کار چاق کنی برای فامیل و دوستان و جای زد و بندهای پرسود نیست.
وی متذکر شد: کاندیداهای انتخابات نباید در این ایام زودگذر تبلیغات انتخاباتی با غیبت و دروغ و تهمت به رقبا و به خاطر مسائل دنیا خود را جهنمی کنند، حسرت آخرت را برای خود نخرند و چهره مردم سالاری دینی را لکه‌دار نکنند.
امام جمعه دماوند در ادامه با اشاره به فرارسیدن ماه شعبان و تبریک ایام شعبانیه، به مناسبت های اردیبهشت ماه اشاره کرد و گفت: لازم است در کشور و حتی در منطقه روزهای پاسدار، جانباز، تجلیل آزادگان، روز کارگر و ... ارج نهاده شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.