محمد انشایی روزجمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح هدف روستاهای بوم گردی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انتخاب برای امسال در نظر گرفته شده است.
به گفته معاون صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران، 73 روستا هدف گردشگری در سطح کشور معرفی شدند.
وی با اشاره به اینکه هدف از این طرح نیز توجه به قابلیت های گردشگری، دارایی ها، امکانات تاریخی و کارگاههای صنایع دستی سه روستای تهران خواهد بود اظهار کرد: پیش از این طرح هیچ روستایی در سطح استان تهران به عنوان مقصد بوم گردی گردشگران وجود نداشت.
انشایی خاطرنشان کرد: هیات متشکل از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره کل این استان نیز از ظرفیت های این روستاها دیدن کرده است .
وی همچنین از راه اندازی نخستین بازراچه فصلی صنایع دستی استان در منطقه ولنجک خبرداد و گفت: بازارچه فصلی صنایع دستی از 11 اردیبهشت ماه به مدت یک هفته همزمان با روزجهانی کارگر و هفته معلم برای بازدید عموم دایر خواهد بود.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران تصریح کرد: در این بازارچه فصلی 20غرفه برای فروش محصولات نفیس هنرمندان تهرانی در نظرگرفته شده است.
انشایی همچنین از ساماندهی سازمان های مردم نهاد(سمن) صنایع دستی استان تهران اشاره کرد و افزود: هم اکنون افزون بر 50 سمن(ان جی او)مردم نهاد در زمینه صنایع دستی در استان تهران فعالیت دارند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار امین کمالی فر انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7247/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.