به گزارش ایرنا، فرماندار ویژه شهرستان ری در این مراسم با بیان اینکه وجه تمایز نظام اسلامی ایران با سایر حکومت ها حضور و مشارکت گسترده مردم در ساختار قدرت و سرنوشت کشور است گفت: مشارکت مردم در همه ابعاد حکومت بخصوص در فرآیند نظام آموزشی کشور باعث ایجاد یک تعامل سازنده میان مدرسه و اولیا می شود که می تواند تاثیر شگرف و بنیادی در ساختار آموزش و پرورش داشته باشد.
هدایت الله جمالی پور تعامل، هم فکری و همگرایی والدین دانش آموزان با مسئولان مدارس را باعث شکل گیری یک حساسیت اجتماعی مطلوب در جهت بالا رفتن کیفیت آموزش برشمرد و عنوان داشت: نظام اسلامی ایران انجمن اولیاء و مربیان مدارس را به همین هدف ایجاد کرده است.
وی تاکید کرد: مدیران مدارس باید از ظرفیت های مردمی که توسط انجمن اولیاء و مربیان پدید آمده است نهایت استفاده را ببرند چرا که اولیاء دانش آموزان هر کدام نخبگانی در فرهنگ، صنعت و اقتصاد کشور می توانند باشند.
جمالی پور افزود: مسئولان همه حوزه ها بخصوص بخش های فرهنگی و آموزشی کشور باید از حضور مردم در صحنه استقبال کنند چرا که مقوله فرهنگ کشور با صدور بخشنامه، برخورد قاطع و رفتارهای خشن اصلاح نمی شود بلکه می توان با مشارکت دادن و میدان دادن به مردم آنان را در جهت اهداف فرهنگی کلان کشور هدایت نمود و زمینه توسعه پایدار کشور را از داخل خانه های مردم آغاز کرد.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان ری در ادامه این مراسم گفت: امروز انجمن های اولیاء و مربیان یکی از پنج رکن اصلی آموزش و پرورش محسوب می شوند که در اجرای امور مدارس به مدیران کمک شایانی می کنند.
بهروز نصیری با بیان اینکه اعضاء انجمن های اولیاء و مربیان مدارس در مهر ماه توسط والدین دانش آموزان انتخاب می شوند اظهار داشت: اعضای انجمن های اولیاء و مربیان باید بدانند که مدت مسئولیتشان از اول مهر ماه تا اخر شهریور ماه سال آینده است و بیشترین و تاثیرگذارترین زمان فعالیت اینان تابستان ها و در زمان ثبت نام دانش آموزان است.
وی افزود: انجمن های اولیاء و مربیان از زمان شکلگیری تا بحال خدمات شایسته ای در حوزه های اقتصادی، فعالیت های عمرانی، سرویس مدارس و لباس دانش آموزان ارائه کرده اند.
نصیری با بیان اینکه یکی شش ساحت تحول بنیادی آموزش کشور در وزارت آموزش و پرورش تربیت اجتماعی و سیاسی دانش آموزان است عنوان داشت: آموزش و پرورش با برگزاری انتخاب شوراهای دانش آموزی در مدارس آنان را از پایه های ابتدای در تعیین سرنوشت مدارس خود سهیم می کند و به دانش آموزان انتخاب فرد اصلح از کودکی آموزش می دهد تا در آینده این افراد در تعیین سرنوشت کشور و جامعه خود حضور فعالانه درجهت انتخاب افراد اصلح داشته باشند.
وی انتخابات شوراهای دانش آموزی را نوعی آموزش اصول دموکراسی به کودکان دانست و تاکید کرد: فرهنگیان و معلمان در مدارس نباید بر اساس نظر خود و یا کج سلیقه ای در انتخابات شوراها فضایی ایجاد کنند که دانش آموزان برای رسیدن به شورا به دانش آموزان دیگر دروغ و یا وعده های واهی دهند.
نصیری خاطر نشان کرد: دانش آموزان از ابتدای یادگیری اصول مردم سالاری در مدارس باید با واقعیت های روبرو شوند تا در آینده با نگاهی روشن در تعیین سرنوشت خود و جامعه مشارکت پویا داشته باشند.
3218/ 6139
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.