به گزارش ایرنا، حسن میرزایی روز چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات واحدهای صنعتی شهرستان ورامین افزود: در حدود 30 واحد سورت روده به صورت قانونی در شهرستان ورامین مشغول به فعالیت هستند که مجوز فعالیت خود را از سازمان دامپزشکی دریافت کرده اند.
وی گفت: تمامی روده های سورت شده در شهرستان ورامین به خارج از کشور صادر شده که درآمد سالانه این حجم صادرات معادل 100 میلیون دلار است.
وی تصریح کرد: 95 درصد صادرات روده دام کشور مربوط به شهرستان ورامین است.
میرزایی اظهار کرد: بسیاری از واحدهای سورت روده شهرستان ورامین به صورت غیر مجاز فعالیت می کنند که این واحدها در صورت اخذ مجوز می توانند میزان صادرات و فرصت های شغلی خود و شهرستان را چند برابر کنند.
وی با اشاره به فعالیت واحدهای صنعتی شهرستان ورامین در شهرک صنعتی چرمشهر گفت : بیشترین واحدهای صنعتی شهرستان ورامین ، در شهرک صنعتی چرمشهر(شهرک تخصصی چرم کشور) مشغول فعالیت هستند که این صنایع با مشکل انباشته شدن پسماند مواجه می باشند.
رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت ورامین افزود: نبود سرمایه گذاری مناسب در حوزه ایجاد تصفیه خانه شهرک صنعتی چرمشهر باعث شده تا روزانه 14 هزار مترمکعب آب هدر رود در صورتی که با تصفیه و بازچرخانی این آب در حوزه صنعت و کشاورزی می توان به بهینه سازی مصرف آب و جلوگیری از تخریب محیط زیست کمک شایانی کرد.
شهرستان ورامین با دارا بودن سه شهرک صنعتی چرمشهر ، سالاریه ، شهید ملاآقایی و یک منطقه صنعتی در خیرآباد ، از 750 واحد تولیدی خرد ، متوسط و بزرگ برخوردار است. از مجموع واحدهای تولیدی ، 330 واحد مجوز صنعتی و 420 واحد مجوز از اتحادیه های مختلف دارند.
میزان اشتغال واحدهای تولیدی با مجوز صنعتی شهرستان ورامین حدود 5 هزار نفر به صورت مستقیم است.
خبرنگار: سید حسن میری - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7254**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.