به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح‌دماوندی روز چهارشنبه در نشست ستاد هماهنگی ارتحال امام راحل و قیام شهدای 15 خرداد که در فرمانداری دماوند برگزار شد، اظهار کرد: 15 خرداد نقطه عطف انقلاب و قیام مردم در اعتراض به دستگیری امام راحل است.
وی افزود: امام راحل در سخنرانی خود در مدرسه فیضیه حکومت پهلوی را به یزید تشبیه و عبارت «کل یوم عاشورا، کل عرض کربلا» را تفسیر عینی کردند که امروز یزید زمان محمدرضا پهلوی است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند گفت: وقتی امام راحل دستگیری شدند، مردم در ورامین، تهران و ... قیام کردند و عده‌ای نیز به شهادت رسیدند و این نقطه عطفی بود که امام راحل این روز را برای همیشه عزای عمومی اعلام کردند و تأکید داشتند که این واقعه باید در ذهن مردم ایران بماند.
فتاح‌دماوندی تصریح کرد: امام وقتی در 14 خردادماه سال 1368 رحلت کردند، شخصیت کم نظیری در تاریخ جهان اسلام، تاریخ تشیع، فقه، عرفان، فلسفه، تفسیر، شعر و حدیث سرآمد و زبانزد بودند، اما مهم‌ترین کار ایشان تشکیل حکومت اسلامی از آرزوهای همه پیامبران و امامان بود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند با بیان اینکه فهم عمیق امام راحل بود که باعث تشکیل حکومت اسلامی شد، بیان کرد: اگر تنها ارائه نظریه بود، نتیجه‌ای نداشت و این مردم بودند که امام راحل را همراهی کردند؛ برای حکومت ولایت فقیه، مردم باید همیشه در صحنه باشند.
فتاح‌دماوندی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) همواره بر انتخابات تأکید داشتند، افزود: امام راحل با ایجاد شورای نگهبان، مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و قوه قضایی ساز و کار قانونی تعریف کردند و در این بین، مردم همیشه پای صحنه‌ها بودند.
وی گفت: اکنون مقام معظم رهبری در آستانه 2 انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا بر حضور گسترده مردم در انتخابات تأکید داشتند که انتخابات تنها برای یک طیف خاصی نباشد و همه جناح‌های سیاسی باید پای صندوق‌های رأی بیایند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند، جمهوریت و اسلامیت را از موضوع‌های اصلی نظام برشمرد و تصریح کرد: امام راحل در کنار تشکیل حکومت اسلامی، نهادهایی همچون جهاد سازندگی، کمیته امداد، نهضت سوادآموزی، سپاه پاسداران، شورای عالی انقلاب فرهنگی و ... را تشکیل دادند که در هیچ کشور دیگری این نهادها وجود نداشت.
وی تأکید کرد: باید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نیز تبعیت از ولی فقیه را در دستور کار داشته باشیم و حتما برنامه‌های خوبی برای شهرهای شهرستان دماوند در این ایام باید در نظر گرفته شود.

**قیام 15 خرداد نشان‌‌دهنده تلاش مردم برای برقراری حکومت اسلامی بود
شاهرخ جهانشاهی، معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان دماوند نیز گفت: مردم با قیام خود در 15 خردادماه سال 1342، نشان دادند که نظام سلطه را نمی‌خواهند و به دنبال برقراری حکومت اسلامی هستند.
وی افزود: قیام مردم در 15 خردادماه سال 1342 در اعتراض به دستگیری امام راحل، واقعه تاریخی است که نسبت به آن واقف هستیم و در حقیقت، این روز نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب ایام سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، 14 خرداد سالروز ارتحال حضرت امام راحل و 15 خردادماه سالروز قیام خونین را گرامی بداریم.
جهانشاهی بیان کرد: در خصوص واقعه تلخ 14 خردادماه سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، وقتی که خبر رحلت ایشان منتشر می‌شود، گویا زلزله‌ای عظیم در کشور رخ داده و بغض‌های مردم ایران و کانون‌هایی در سراسر جهان که امام راحل را می‌شناختند، ترکیده شد.
معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه هرچه امروز داریم به برکت انقلاب، امام راحل و خون شهدا است، اضافه کرد: از دستگاه‌ها شهرستان دماوند انتظار است که در این ایام فعالیت داشته باشند و این مناسبت‌ها را بیش از پیش باشکوه‌تر برگزار کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری انتشاردهنده:‌موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.