در جنوب شهر تهران و در مجاورت ترمینال جنوب منقطه خزانه بخارایی که به باغ آذری معروف است، مجموعه‌ ورزشی زیبا و بزرگ و مجهز وجود دارد که طی سال‌های اخیر با اجرای طرح تفصیلی به یکی از بهترین فضاهای ورزشی تفریحی تهران تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ورزشگاهی که تا دو دهه قبل شامل یک زمین چمن فوتبال و یک سالن قدیمی چند منظوره بود حالا به یکی از مجهز ترین و زیباترین مجموعه های ورزشی در جنوب شهر تهران تبدیل شده که دل هر بازدیدکننده و هر نظاره گری را می برد.

کافی است یکبار وارد مجموعه شوید. فضای سبز و گلکاری محوطه ورزشگاه، استخر و سونای مجهز با نور طبیعی عالی ، سالن بازسازی شده قدیمی، ساختمان اداری، سالن بانوان ، زمین چمن فوتبال که قرار است به زودی تبدیل به یک چمن زیبا با کاربری شبانه روزی شود، خوابگاه مجهز برای اردوی تیم های ورزشی و مسابقات مهم داخلی و خارجی، سالن غذاخوری شیک و تمامی امکانات لازم برای برگزاری تمرینات، اردوها، مسابقات، مراسم و جشن‌ها و همایش‌ها و سایر امکانات جانبی مثل پارکینگ به اندازه کافی ورزشگاه کارگران شهید معتمدی را به نگین ورزشگاه‌های الگو و نمونه کلان شهرتهران در جنوب شهر تبدیل کرده است.دسترسی آسان به ترمینال مسافربری بین شهری، ایستگاه مترو و ایستگاه راه‌آهن از مزیت های دیگر این ورزشگاه است.

مدیریت وررشگاه کارگری برعهده جوانی ورزشکار از قهرمانان هندبال ایران و تحصیلکرده تربیت بدنی است که علاوه بر ورزش در سطح بالای قهرمانی مدیریت ورزشی را پله به پله طی کرده تا حالا به یک مدیر پخته در عین جوانی برای اداره یک چنین ورزشگاهی تبدیل شود.

او اصلا اهل مصاحبه و گفت و گو نیست؛ اهل شعار و تبلیغات هم نیست .

می گوید دوست دارم هر شخصی وارد ورزشگاه می شود و از امکانات آن بهره مند می شود هم لذت ببرد و هم احساس آرامش کند. خودم ورزش کرده‌ام و می‌دانم جوانان منطقه چقدر عشق و علاقه دارند در یک چنین ورزشگاهای تمرین و مسابقه بدهند.

وزارت رفاه کار و تامین اجتماعی متولی این ورزشگاه است و نیروی خوبی را برای اداره این ورزشگاه به کار گرفته چرا که تلاش او برای در آمد زایی صرف نیست و دوست دارد با بازگذاشتن درهای ورزشگاه به روی جوانان و نوجوانان جنوب شهری آنها را به سمت ورزش سوق دهد و بواقع هر چقدر بتوانیم ورزشگاه بسازیم و در ورزشگاه را به روی جوانان بازکنیم، درهای مفاسد اجتماعی و ندامت‌گاهها و زندان‌ها بسته خواهد شد.

ورزشگاه کارگران علاوه براینکه بسیاری از مسابقات قهرمانی کارگران کشور را میزبانی می کند برای جوانان و نوجوانان منطقه محل و پایگاهی بزرگ و شناخته شده برای رشد دوران قهرمانی است.

فراموش نکنیم که قهرمانانی مثل اکبر فلاح ، زنده یاد شمس الدین سید عباسی و بسیاری از قهرمانان کشتی ایران از همین ورزشگاه کارگری شهید معتمدی سر به آسمان قهرمانی جهان ساییدند.

الان هم دوره های آموزشی در ایام تابستان بخصوص با حداقل هزینه از سوی مدیریت مجموعه برای مردم منطقه تدارک دیده می شود ضمن اینکه تیم های متعددی در رشته های مختلف از همین ورزشگاه در مسابقات استانی و منطقه ای حضور می یابند.

ورزشگاه کارگران شهید معتمدی یکی از قدیمی‌ترین ورزشگاه‌های تهران است که اکنون مجهز به بهترین امکانات نرم افزاری و سخت افزاری جهت استفاده عموم مردم و به ویژه کارگران کشور شده است.

* گزارش از : سیدرضا فیض آبادی

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.