به گزارش روز دوشنبه ایرنا از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، دانش آموزان علاقه مند به تحصیل در رشته علوم انسانی برای پایه دهم سال تحصیلی 97-96 می توانند با مراجعه به یکی از دبیرستان های فرهنگ شهر تهران که برای تحصیل انتخاب کرده اند، با تکمیل فرم ثبت نام و ارایه مدارک مورد نیاز برای شرکت در آزمون ورودی ثبت نام کنند.
2قطعه عکس 3در 4، تصویر کارنامه سال تحصیلی 96-95، تکمیل تقاضانامه ثبت نام ارائه شده توسط مدرسه از جمله مدارک ثبت نام در آزمون ورودی دبیرستان های فرهنگ شهر تهران است، هزینه ثبت نام در این آزمون 11هزار تومان است که باید به حساب 2173011370007 به نام تمرکز وجوه اختصاصی آموزش و پرورش شهر تهران واریز شود.
دانش آموزان این مدارس از بین دانش آموزان پایه نهم براساس آزمون ورودی انتخاب می شوند.
اشتغال به تحصیل در پایه نهم در سال تحصیلی 96-95، کسب حداقل معدل 17 در امتحانات نوبت اول پایه نهم سال تحصیلی 96-95(صرفا جهت ثبت نام در آزمون) از دیگر ضوابط و شرایط آزمون ورودی دبیرستان های فرهنگ شهر تهران است که داوطلبان علاوه بر قبولی در آزمون ورودی دبیرستان های فرهنگ برای ثبت نام در دبیرستان های مورد پذیرش باید موفق به کسب حداقل معدل کل 17 در امتحانات پایه نهم نیز شده باشند، در غیر اینصورت قبولی آنها در آزمون ورودی منتفی است و اجازه ثبت نام در دبیرستان فرهنگ را نخواهند داشت.
دانش آموزان متقاضی شرکت در آزمون ورودی دبیرستان های فرهنگ، مجاز هستند بدون محدودیت براساس هر منطقه، نسبت به انتخاب یک دبیرستان برای ثبت نام اقدام کنند، جابه جایی دانش آموزان پذیرفته شده در پایه دهم امکان پذیر نیست.
10درصد از سهمیه برای ثبت نام در دبیرستان های فرهنگ به دانش آموزان شاهد(شامل فرزندان معزز شهدا، آزادگان و جانبازان بالای 50درصد) تعلق می گیرد که در صورت پذیرفته شدن در آزمون، ارائه مستندات قانونی استفاده از سهمیه به همراه سایر مدارک ثبت نام الزامی است، در غیر اینصورت قبولی دانش آموز منتفی است.
آزمون ورودی دبیرستان های فرهنگ روز پنجشنبه(هشتم تیرماه سال جاری) به صورت هماهنگ برگزار خواهد شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.