سید حسن موسوی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: درصد بالایی از بافت های فرسوده تهران در منطقه 17 قرار دارد که این فضاها برای شهر بزرگی همچون تهران فضایی تهدید آمیز محسوب می شود.
وی ادامه داد: نارسایی خدمات شهری از جمله کمبود فضای سبز و تفریحی، پاک سازی و زیباسازی معابر، ضعف سیستم جمع آوری زباله و رفت و روب محلات، ترمیم آسفالت و لایروبی جوی ها در این مناطق احساس می شود که به موازات طرح های نوسازی بافت های فرسوده باید این خدمات حتی المقدور با کیفیت بهتر به ساکنان ارائه گردد.
این کارشناس حوزه شهری تصریح کرد: بافت فرسوده تهران در مقابل حوادث و بحران هایی مثل آتش سوزی و زلزله بسیار نامطمئن و خطرناک است تا جایی که برخی معتقدند در صورت بروز بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه می تواند سرآغاز یک فاجعه انسانی باشد.
وی تاکید کرد: کلانشهر تهران بافت فرسوده ناهمگنی دارد و هر محله و منطقه آن راهکار منحصر به فرد و ویژه ای را می طلبد و نوشتن یک فرمول برای همه آنها غیر منطقی به نظر می رسد.
موسوی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال راهکاری که برای مناطق مرکزی شهر پیشنهاد می شود (مثل منطقه 12 یعنی جایی که تمام هویت و تاریخ شهر را در خود جای داده است) باید با طرحی که برای بافت فرسوده مناطق 9 و 10 در نظر گرفته می شود متفاوت باشد.
وی یادآور شد: در بعضی از مناطق ساختمان ها و معابر مشکلات جدی دارند و در بعضی دیگر فرسودگی و کمبودها مربوط به زیرساخت ها می باشد.
موسوی افزود: در مناطقی از تهران مشکل ساختمان ها با مرمت و مقاوم سازی مرتفع می گردد و در برخی از محلات نوسازی های اساسی باید در نظر گرفته شود.
این کارشناس حوزه شهری از دیگر معضلات تهران که کمتر به آن اشاره می شود معضل پل های فلزی تهران اشاره کرد و گفت: اساسا پل های فلزی تهران که تعداد آنها انگشت شمار نیز می باشد ( پل حافظ، پل چوبی، پل کوی نصر، پل آزمایش و...) از ابتدا برای استفاده موقت احداث شده اند.
وی تاکید کرد: آلودگی صوتی، لرزشهای پل هنگام عبور اتومبیل ها، کیفیت پایین روکش آسفالت تنها بخشی از مشکلات این پل ها است.
موسوی افزود: کارشناسان بر این باورند که پلهای فلزی تهران در مقابل زلزله بسیار آسیب پذیرند و در شرایط بحرانی شریان ترافیکی شهر را قطع می کنند و امر امدادرسانی را مختل می سازند.
وی تاکید کرد: با توجه به خطرات احتمالی و هزینه های بالای نگهداری این سازه های بزرگ که عملا عمر آنها به پایان رسیده است ضرورت جایگزینی آنها با پلهای استاندارد احساس می شود.
خبرنگار: سید جواد آل داود انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7243/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.