به گزارش ایرنا ناصر مهردادی روز یکشنبه در حاشیه پایش سرزده از پسماندهای بیمارستانی استان تهران افزود: از مجموع بیمارستان هایی که امروز مورد پایش قرار گرفت تعدادی از واحدها ضوابط لازم برای بی خطرسازی و بارگیری را انجام نداده و از مجموع پنج بیمارستان به 2 واحد درمانی اخطاریه زیست محیطی داده شد.
وی با اشاره به اینکه این واحدها با شهرداری ها برای بارگیری و حمل و نقل قرارداد دارند، افزود: کم کاری از ناحیه مجموعه بیمارستانی و در برخی موارد از سوی متصدی مربوطه بوده است.
مهرداری اظهار کرد: برخی بیمارستان ها دارای تجهیزات لازم برای بی خطر سازی پسماندها هستند اما فرآیند بی خطر سازی به شکل درست و استاندارد انجام نمی شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه بیش از 160 بیمارستان در سطح استان تهران وجود دارد، عنوان کرد: بر اساس گزارش سازمان حفاظت محیط زیست، سیستم تصفیه پساب و پسماند حدود 20 درصد از مراکز درمانی استان تهران و مجموعه واحدهایی که در حوزه دارویی فعالیت دارند، کارایی لازم را ندارد.
وی خاطر نشان کرد: تذکر و اخطاریه های لازم به این واحد ها داده شده و در صورتی که که این واحدها به تعهدات خود عمل نکنند برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد.
مهردادی در جریان بازدید از نحوه کارکرد سیستم آنلاین شرکت دارو پخش نیز گفت: در بازدید های قبلی از این واحد مشخص شد که سیستم تصفیه پساب واحد دارای کارایی لازم نبوده و با پیگیری های اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران و همکاری مسئولان این مجموعه نواقص موجود در عملکرد این سیستم اصلاح شد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم در حوزه محیط زیست عمل به تعهدات قانونی و تکالیف مربوط به صنایع است، افزود: دستگاه محیط زیست در جایگاه خود به عنوان دستگاه نظارتی نگرانی هایی در این خصوص داشته و توجه ویژه ای به انجام این تکالیف دارد.
مهردادی ادامه داد: اگر به محیط زیست در جایگاه حقیقی خود توجه داشته باشیم مشکلات و معضلات مربوط به این حوزه کاهش خواهد یافت.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در حوزه آلودگی ها به سبب ماهیت، قابلیت شهودی کمتری دارد موضوع فاضلاب و انتشار آن به منابع زیر زمینی است.
وی گفت: این امر می طلبد که تا جای ممکن با اجرای برنامه ها و پروژه های زیست محیطی از انتشار این آلودگی ها به محیط زیست و منابع جلوگیری کنیم.
وی با اشاره به پایش سه هزار و 200 واحد صنعتی افزود: حدود 800 واحد از مجموع واحدهای پایش شده آلاینده بودند که در خصوص انجام اقدامات لازم برای رفع آلایندگی به این واحدها تذکرات لازم داده شد.
همزمان با هفته زمین پاک امروز(یکشنبه) پایش سرزده از چگونگی مراحل بارگیری پسماندهای بیمارستانی در راستای مدیریت پسماند واحدهای صنعتی و خدماتی با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران برگزار و سیستم تصفیه پساب 2 واحد تولیدی ساویز و ایران هورمون به بهره برداری رسید.
برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سیدمجید بروجردی-انتشاردهنده: معصومه آقا امینی
تهرام/1109//7244
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.