علیرضا کمرئی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره مجازبودن یا مجازنبودن فرهنگیان برای تبلیغات انتخاباتی و حمایت از نامزد و نماینده مورد نظر خود اظهار کرد: براساس قانون هیچ کس نمی تواند از وقت و امکانات اداری برای تبلیغ نامزدهای انتخاباتی استفاده کند.
وی گفت: فرهنگیان و معلمان مانند سایر شهروندان می توانند با توجه به علاقه مندی خود در خارج از ساعات کاری و اداری برای تبلیغات انتخاباتی حضور داشته و نسبت به معرفی نامزد مورد نظر خود اقدام کنند و محدودیتی در این زمینه برای آنها وجود ندارد.
کمرئی با اشاره به مشارکت دانش آموزان در انتخابات و برنامه های آموزش و پرورش شهر تهران در این حوزه اظهار کرد: آموزش و پرورش شهر تهران از مدیریت اجرای انتخابات حمایت کرده و با توجه به سیاست های کلی نظام، ترویج مشارکت را هم در دستور کار خود قرار می دهد.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، افزایش مشارکت در جامعه را هدف اصلی این نهاد در انتخابات عنوان کرد و گفت: حضور بیشتر مردم شهر تهران و به ویژه اقشار فرهنگی و واجدان شرایط رای دادن در پای صندوق های رای موجب اقتدار نظام و حمایت مردمی از آن است.
وی با اشاره به برگزاری نخستین همایش دانش آموزی «مشق مشارکت» در فروردین امسال به همت آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در گذشته عنوان رای اولی مطرح بود اما امروز باتوجه به اینکه دانش آموزان در سن مشارکت نیستند، این عنوان را به آنان اطلاق نمی کنیم.
کمرئی با بیان اینکه دانش آموزان در ترویج مشارکت در انتخابات نقش موثری دارند، افزود: دانش آموزان می توانند خانواده های خود را برای حضور در پای صندوق های رای و مشارکت در انتخابات تشویق کنند.
وی ابراز امیدواری کرد: همایش هایی مشابه همایش دانش آموزی «مشق مشارکت» در راستای مشارکت در انتخابات در سطح مناطق آموزش و پرورش تهران برگزار شود.
به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به طور همزمان روز جمعه 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
حداقل سن رای دهندگان در این انتخابات 18سال تمام است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:معصومه آقا امینی
تهرام/7245//7244
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.