مجید حسینی فر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکهزار و 200دانش آموز دختر روز پنجشنبه(31فروردین ماه) در رشته های قرائت، ترتیل، حفظ، حفظ ویژه(حفظ پنج جزء، 10جزء، 20جز و کل قرآن)، مفاهیم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام، در مسیر شکوفایی(آشنایی با موضوع تقلید و مرجعت)، انشای نماز، تواشیح و همخوانی قرآن در مدرسه شهید شهریاری منطقه 19 شهر تهران بایکدیگر رقابت کردند.
وی با بیان اینکه سی و پنجمین دوره مسابقات استانی قرآن، نماز و عترت در بخش دانش آموزان پسر از ساعت 8صبح روز جمعه(یکم اردیبهشت ماه) آغاز و تا ساعت 18 ادامه دارد، افزود: در این بخش، یکهزار و 600 دانش آموز پسر علاوه بر رشته های مذکور در رشته های اذان و مداحی با یکدیگر رقابت می کنند.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش شهر تهران گفت: 500هزار دانش آموز در مرحله نخست سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت در سطح مدارس برگزیده شده و از بین آنان، 70هزار دانش آموز به مرحله دوم در سطح منطقه راه یافتند که در نهایت 2هزار و 800 دانش آموز در مرحله استانی این دوره از مسابقات شرکت کردند.
حسینی فر اظهار کرد: 140 دانش آموز برگزیده سی و پنجمین دوره مسابقات استانی قرآن، عترت و نماز به مسابقات کشوری که تیرماه سال جاری در استان های اردبیل و خراسان رضوی برگزار می شود، راه خواهند یافت.
وی گفت: آیین اختتامیه سی و پنجمین دوره مسابقات استانی قرآن، نماز و عترت هفته دوم اردیبهشت ماه همزمان با اختتامیه پانزدهمین دوره مسابقات استانی قرآن، عترت و نماز فرهنگیان با تجلیل از 550 دانش آموز برگزیده(نفرات اول تا سوم) برگزار خواهد شد.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات استانی قرآن فرهنگیان افزود: این مسابقات 28فروردین ماه با حضور 240 نفر از فرهنگیان در رشته های تفسیر جز 17 قرآن کریم و احکام (از رساله حضرت امام خمینی(ره)) برگزار شد که این افراد از مجموع حدود 3هزار نفر شرکت کننده در سطح مدارس و مناطق 19گانه شهر تهران به مرحله استانی راه یافته بودند.
حسینی فر با بیان اینکه هشت نفر از برگزیدگان پانزدهمین دوره مسابقات استانی قرآن فرهنگیان به مسابقات کشوری راه خواهند یافت، اظهار کرد: مرحله کشوری مسابقات قرآن فرهنگیان در رشته های قرائت، حفظ، نهج البلاغه و روش تدریس احکام و نماز شهریورماه سال جاری در مشهد مقدس برگزار می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7245/1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.