به گزارش ایرنا ، محمدکرم محمدی عصرروز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرسان پیشوا گفت : زمینه سازی فضای مناسب برای انتخابات عاری از تخریب و تهمت، تجلی گاه مشارکت گسترده مردم در انتخابات و تقویت کننده نظام مردمسالاری دینی است.
وی افزود : دنیای غرب ، مقبولیت مردمی نظام مقدس جمهوری اسلامی را با میزان مشارکت مردم در انتخابات می سنجند و هر چه میزان مشارکت سیاسی مردم در صحنه انتخابات بیشتر شود ، دشمنان قسم خورده نظام کمتر به فکر طمع و توطئه علیه کشور و ملت ایران افتاده و تهدید علیه نظام مردم را کم‌اثر می‌بینند.
وی اظهار کرد: همه افراد وظیفه دارند تا با سرلوحه قرار دادن فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حق الناس بودن آرای مردم و با رعایت قانونمندی، از آراء مردم صیانت کرده و زمینه شکل گیری انتخاباتی با شکوه در کشور را فراهم کنند.
محمدی افزود : حضور تمامی سلایق و دیدگاه های سیاسی در انتخابات 29 اردیبهشت ماه ، نشان دهنده فضای بانشاط و باز سیاسی است که این امرباعث حضور گسترده مردم پای صندوق های رأی می شود.
وی با اشاره به اهمیت شوراهای اسلامی در رونق و آبادانی مناطق شهری و روستایی گفت : از زمان شکل گیری شوراها در سطح شهر و روستا، اقدامات و تلاش های بسیار مؤثری در توسعه و آبادانی صورت گرفته و یقینا با تشکیل شورایی قوی ، می توان این مسیر را با قدرت بیشتری طی کرد.
فرماندار پیشوا اظهار کرد: با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات، رقابت میان کاندیداها بیشتر می شود ولی باید تلاش کرد تا این رقابت ها بعد از انتخابات به رفاقتی برای دست یابی به پیشرفت و توسعه کشور و منطقه تبدیل شود.
وی با اشاره به این که روند برگزاری انتخابات در سطح شهرستان پیشوا مطابق جدول زمانبندی پیش می رود افزود : پس از اتمام فرصت 10 روزه مراجع چهارگانه در پاسخ به استعلامات داوطلبان، هیئت اجرایی ، مورد به مورد و فرد به فرد صلاحیت نامزدها را بررسی کردند و با اتکا به قانون، صلاحیت افراد واجد شرایط لازم را تائید و به هیئت نظارت معرفی کردند.
رئیس حوزه انتخابیه شهرستان پیشوا افزود : پس از اعلام نظر هیئت‌ نظارت، اسامی افراد تائید صلاحیت شده توسط فرمانداری آگهی شده و به اطلاع مردم می رسد.
وی گفت : مجریان برگزاری انتخابات و ناظران اعم از هیئت های اجرایی، نظارت و بازرسی مکلفند با رعایت اصل بی طرفی و با رعایت ، زمینه ساز انتخاباتی با شکوه همراه با شعور شوند.
محمدی بیان کرد: بنا بر نص صریح قانون، استفاده از امکانات ادارات، شرکت ها و سازمان دولتی برای تبلیغ له و یا علیه کاندیدای خاص ممنوع و ارتکاب به آن ، جرم محسوب می شود و قابل پیگیری است.
وی دعوت از میهمانان و یا چهره های سیاسی را توسط تشکل های مختلف، ملزم به دریافت مجوز از فرمانداری دانست و افزود: فعالیت های تبلیغاتی باید به گونه ای باشد که به اتحاد و وحدت مردم لطمه وارد نساخته و فضای شهرستان را به سمت تخریب پیش نبرد.
محمدی با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم ایران اسلامی، بارها ثابت کرده اند که همواره در انتخابات، با تکیه بر خرد و آگاهی، گزینه درست را انتخاب می کنند و یقینا هر کسی که از سوی مردم انتخاب شود ، مورد قبول نظام است.
پیشوا در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.