به گزارش خبرنگار ایرنا سید حسین هاشمی روز چهارشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با اشاره به لزوم هدفگذاری برنامه های دستگاه ها برای برنامه پنج ساله ششم توسعه در استان گفت: اهداف در سه بخش برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از سوی دستگاه ها تهیه شود و برای اجرای برنامه های ستاد اقتصاد مقاومتی دستگاه ها منتظر ابلاغ برش ملی نمانند.
وی با تاکید براینکه رسیدگی به وضعیت ' آب و فاضلاب' و صنایع '‌های تک' از اولویت های استان است افزود:‌ لازم است از میزان مصرف گاز و برق صنایع در سال گذشته و اقدامات سرمایه ای استان و سرمایه هایی که به هر شکلی وارد استان شده است، گزارشی تهیه شود.
استاندار، میزان منابع از جمله نفت را محدود برشمرد و گفت:‌ باید از قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه برای دستیابی به توسعه در استان به خوبی استفاده کرد.
هاشمی در ادامه جلسه بر تهیه گزارش سه ماهه فصل بهار برای اقدامات سرمایه ای استان از سوی معاونت امور اقتصادی و سازمان برنامه و بودجه استان اشاره کرد.
وی در جمع خبرنگاران برای رسیدن به اهداف توسعه استان توجه به خروجی عملکردها و برنامه ها را مهمتر از ارایه گزارش برشمرد و گفت: دستگاه برتر در سال 95 به زودی معرفی خواهد شد که البته در بخش اقتصاد مقاومتی اداره جهادکشاورزی رتبه نخست کشوری به دست آورد در بخش جذب سرمایه خارجی نیز رتبه سوم کشوری را در سال گذشته به دست آوردیم.
هاشمی ادامه داد: ‌برای سال جدید در بخش جذب سرمایه گذاری خارجی دو میلیارد دلار هدفگذاری کرده ایم و مقرر شد مدیران دستگاه های اجرایی با محوریت معاونت امور اقتصادی در مرکز جذب سرمایه گذاری خارجی به عنوان پنجره واحد پیگیر اقدامات سرمایه ای استان باشند و هر سه ماه یکبار نیز خودم در جلسات حضور یافته و مستقیم در جریان روند اقدامات قرار می گیرم.
استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود رسیدگی به وضعیت صنوف و صنایع تولیدی اشاره کرد و افزود: ‌شکل گیری شهرک های صنعتی از جمله شهرک صنعتی پوشاک از اقدامات انجام شده در ساماندهی واحدهای تولیدی استان تهران بوده است که درصدد توسعه ساماندهی صنایع برای رسیدن به وضعیت مطلوب در برنامه پنج ساله ششم توسعه هستیم.
ارائه برنامه عملیاتی اداره صنعت ، معدن و تجارت استان تهران در زمینه طرح های اقتصاد مقاومتی در سال 95 و برنامه های امسال با رویکرد اشتغال همچنین برنامه های عملیاتی شرکت شهرک های صنعتی استان به منظور ساماندهی شهرک های صنعتی تهران و گزارش برنامه های عملکردی اداره اقتصاد و دارایی استان در زمینه اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال از جمله دستور جلسات امروز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران بود.
خبرنگار: سید جواد آل داود - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7243
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.