عباس بابازاده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: 10 میلیارد تومان برای تملک این باغ اختصاص یافته است.
وی با اشاره به مساحت کوچک منطقه و بافت متراکم آن اظهار کرد: سه بوستان کوچک در محلات هاشمی، بریانک و هفت چنار احداث شده است.
شهردار منطقه 10 با بیان اینکه 60 درصد از بافت این منطقه فرسوده است اظهار کرد: سال گذشته 11 هزار و 722 پروانه در این منطقه صادر شد که هفت هزار و 88 مورد آن در بافت فرسوده بوده است.
وی خاطرنشان کرد: از میان پروانه های صادر شده در بافت فرسوده برای یکهزار و 649 پلاک پروانه تجمیعی صادر شده است.
بابازاده یادآور شد: از حاصل تجمیع این پلاک ها 9 هکتار مساحت در منطقه آزاد شده است که به منظور تعریض معابر از این فضا استفاده می شود.
به گفته وی در سال گذشته از محل بافت فرسوده هفت و نیم میلیارد تومان تخفیف عوارض در بخش های گوناگون به شهروندان داده شد.
شهردار منطقه 10 با بیان اینکه این منطقه با مساحت 800 هکتار 320 هزار نفر جمعیت را در خود جا داده است گفت: سال گذشته در 15 نقطه از جمله خیابان امام خمینی اصلاحات هندسی صورت گرفت.
وی با اشاره به قرار گرفتن موزه هفت چنار در منطقه 10 یادآور شد: در ایام نوروز نزدیک به هشت هزار نفر از این موزه دیدن کردند که عمدتا از مسافران نوروزی بودند.
بابازاده احداث 46 چشمه سرویس بهداشتی، اجرای نقاشی دیواری به مساحت 12 هزار مترمربع، ساخت 16 ایستگاه تندرستی برای آقایان و 30 ایستگاه برای بانوان، ساخت سرای محله هاشمی و یک مسجد مدرسه در این محله را از دیگر اقدامات شهرداری منطقه 10 طی سال گذشته عنوان کرد.
وی درخصوص آخرین اخبار پیرامون ادغام منطقه 10 در سایر مناطق شهر تهران نیز گفت: مدتی موضوع ادغام این منطقه با منطقه 2 مطرح شد که با مخالفت شدید شهروندان منطقه 10 روبرو و این بحث منتفی شد اما سال گذشته مسأله ادغام با منطقه 9 عنوان شد.
شهردار منطقه 10 خاطرنشان کرد: با توجه به وسعت کم منطقه 9 و 10 ادغام این دو منطقه می تواند اثرات مطلوبی در مباحث درآمدی و ایجاد فضاهای مختلف در این مناطق داشته باشد که به نظر می رسد تعیین تکلیف درخصوص این موضوع به شورای پنجم موکول خواهد شد.
وی درخصوص اولویت های منطقه 10 در سال جاری نیز اظهار کرد: احداث تقاطع غیرهمسطح در دوراهی قپان به عنوان مرز منطقه 10 و 17 و یکی از نقاط پرتردد، بهره برداری از سه ایستگاه مترو و رفع 25 نقطه بن بست با تملک 25 تا 30 پلاک از جمله مهمترین پروژه های این منطقه در سال جاری است.
بابازاده یادآور شد: تملک این 30 پلاک برای بازگشایی نقاط بن بست در دستور کار قرار گرفته و به محض دریافت اعتبار انجام خواهد شد.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/9353//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.