به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرقدس، ساعتی پیش جلسه بانوان کارآفرین با حضور زهرا بنیانیان ناظر طرح توانمندسازی بانوان بی‌سرپرست و بدسرپرست ریاست‌جمهوری، فاطمه مقدم مسئول امور بانوان فرمانداری شهرقدس و تعدادی از بانوان کارآفرین در سالن جلسات فرمانداری شهرقدس برگزار شد.

در ابتدای جلسه مقدم مسئول امور بانوان فرمانداری شهرقدس با تشریح برنامه‌های حوزه بانوان در زمینه توانمندی اظهار داشت: هدف ما حمایت از بانوان کارآفرین و ایجاد شرایط مناسب جهت تقویت و توانمندی هر چه بیشتر آنها در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی افزود: ایجاد بازارچه بانوان یکی از اقدامات مؤثری بوده که در جهت توانمندسازی بانوان صورت گرفته که در این بازارچه بانوان تمام دستاوردهای خود را به معرض نمایش درآوردند که خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی همراه شد.

مسئول امور بانوان فرمانداری قدس بابیان اینکه هم‌اکنون توانسته‌ایم بسیاری از بانوان کارآفرین را در این بازارچه متمرکز کنیم تصریح کرد: خوشبختانه با نگاه مثبت فرمانداری و اتاق اصناف درصدد هستیم تا بتوانیم مکان مشخصی را برای این بانوان در نظر گرفته تا در آنجا به اشتغال و کارآفرینی بپردازند.

در ادامه این جلسه بنیانیان با اشاره به شعار سال 96، اظهار داشت: با نام‌گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید - اشتغال» اهمیت این موضوع دوچندان شده و در این راستا باید تمامی نهادها، ارگان‌ها و تشکل‌ها در جهت اشتغال‌زایی همت گمارند.

وی افزود: توانمندسازی و کارآفرینی بانوان یکی از مهم‌ترین عواملی است که سبب پویایی و نشاط هرچه بیشتر جامعه شده و از بسیاری از مشکلات اجتماعی که ممکن است، زنان بی‌سرپرست و یا بدسرپرست به آن دچار شوند، پیشگیری می‌کند.

ناظر طرح توانمندسازی بانوان بی‌سرپرست و بدسرپرست ریاست‌جمهوری با اشاره به لزوم اقدامات کوتاه‌مدت در تکمیل برنامه‌های بلندمدت در حوزه اشتغال تصریح کرد: توسعه کارهای بلندمدت و کلان نیازمند سرمایه و زیرساخت‌های اساسی است، اما در نبود این تمهیدات هم می‌توان در بخش کارآفرینی خرد از زنانی که انگیزه و استعدادی در حوزه خاص در خود می‌بینند، حمایت کرد.

بنیانیان بیان کرد: هدف ما ایجاد و اجرای یک طرح پایلوت است که در مورد زنان سرپرست خانوار اجرا کنیم و این طرح به این شکل است که ابتدا تعدادی از بانوان تحت آموزش و مهارت‌های کاربردی زندگی، مهارت کسب‌وکار قرار گرفته و سپس از طریق استعدادیابی هدایت می‌شوند.

وی با تأکید بر نقش زنان در سلامت خانواده گفت: هم‌اکنون با تلاش فراوان و به‌کارگیری استعدادها، بسیاری از تجهیزات موردنیاز کشور در داخل تولید می‌شود که این مهم با تلاش فرزندانی حاصل‌شده است که در دامان همین بانوان پرورش‌یافته‌اند.

ناظر طرح توانمندسازی بانوان بی‌سرپرست و بدسرپرست ریاست‌جمهوری در پایان خاطرنشان کرد: امید است باسیاست‌های مثبت دولت نسبت به توانمندسازی بانوان و اختصاص وام‌هایی که به این قشر تعلق می‌گیرد، بتوان گوشه‌ای از مشکلات را رفع و در جهت اشتغال‌زایی و تولید گام برداریم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621473
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.