به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل درمان استان تهران، محمد تقی خسروانی مقدم با بیان اینکه هم اکنون از آزمایشگاه های تشخیص پزشکی به عنوان یکی از سه رکن اصلی سامانه بهداشت و درمان ملی یاد می شود، افزود: اطبا با تکیه بر آزمایشگاه و تشخیص پزشکی ، بیماری و روش درمان را تشخیص داده و طبابت می کنند و در نتیجه تعامل پزشک و آزمایشگاه ، بیمار سلامت دوباره خود را بدست می آورد.
این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه اداره کل درمان تامین اجتماعی استان تهران با در اختیار داشتن ٣٥ واحد آزمایشگاه تشخیص طبی و ٧ واحد پاتولوژی به ارائه خدمات درمانی مطلوب می پردازد خاطر نشان کرد :مراکز درمانی تابعه این اداره کل در سال گذشته به بیش از ٥٠٠٠ بیمار در روز خدمات آزمایشگاهی ارائه کردند.
وی با تاکید بر اینکه سهم این اداره کل از مجموع مراجعین به آزمایشگاه های تامین اجتماعی در سطح کشور به بیش از ٢٠ درصد می رسد گفت: اداره کل درمان استان تهران روزانه بالای ٣٠ هزار تست آزمایشگاهی را در سطح مراکز درمانی خود انجام می دهد .
خسروانی مقدم ادامه داد: در راستای بروز رسانی و نوسازی تجهیزات آزمایشگاهی و استفاده از تجهیزات با تکنیک مدرن ، سال گذشته تعداد ٨ واحد آزمایشگاهی به دستگاه اتوآنالیزر بیوشیمی ، ٢ واحد آزمایشگاهی به دستگاه سل کانتر خون شناسی و یک واحد آزمایشگاهی به دستگاه الایزا پروسسور هورمون شناسی مجهز شدند.
برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سیدمجید بروجردی - انتشار دهنده:محسن فتاحی
تهرام/1109**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.