به گزارش ایرنا علیرضا دبیر روز سه شنبه در سیصد و چهل و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران با ارائه عملکرد کمیسیون برنامه و بودجه شورا در این دوره افزود: بدهی شهرداری تهران به اشخاص حقیقی و حقوقی و مؤسسات مالی و بانک‌ها برای اولین بار تا پایان خرداد ماه سال 95 محاسبه شد که بر این اساس دیون به پیمانکاران (اشخاص حقیقی و حقوقی) پنج هزار و 182 میلیارد تومان و دیون حاصل از تملک یک هزار و 713 میلیارد تومان بوده است.
وی گفت: 481 میلیون تومان سپرده حسن انجام کار و سپرده تامین اجتماعی یک هزار و 138 میلیارد تومان بوده و میزان بدهی به موسسات و بانک ها 11 هزار و 981 میلیارد تومان است.
دبیر گفت: برهمین اساس مجموع بدهی شهرداری تهران حدود 20 هزار و 495 میلیارد تومان است.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: فعالیت ‌های انجام شده در کمیسیون برنامه و بودجه با محوریت برنامه، بودجه، کنترل پروژه، منابع انسانی، حسابرسی و مالی و ذیحسابی بوده است.
وی بررسی و تصویب برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران و الزام شهرداری تهران به تنظیم بودجه‌های سنواتی در چارچوب تحقق احکام و اهداف کمی برنامه عملیاتی پنج ساله را از مهمترین فعالیت های این کمیسیون یاد کرد.
دبیر یادآور شد: طبقه‌بندی هزینه‌ها مبتنی بر نظام هفت فصل هزینه به جای نظام مواد بیست‌گانه، تعیین و تصویب سیاست‌های کلی و الزامات تدوین بودجه سنواتی در شورای اسلامی شهر تهران، تنظیم بودجه مربوط به هزینه‌های نگهداشت شامل آسفالت، جداول، در سال 1396و تهیه و تدوین بودجه شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته از قالب اکسل به سیستم جامع تحت وب در سال 1394 از دیگر اقدامات کمیسیون برنامه و بودجه در دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران بوده است.
وی کاهش مبلغ اصلاحیه‌هایی بودجه که شهرداری تهران در پایان هر سال به شورا ارائه می‌کرد را از افتخارات شورای چهارم برشمرد و گفت: در سال 1392 بودجه مصوب شهرداری 13هزار و 897 میلیارد تومان بود که در پایان سال شهرداری 4 هزار و 726 میلیارد تومان اصلاحیه به شورای شهر آورد و در سال 1393 بودجه مصوب شهردای 15 هزار و 845 میلیارد تومان بود که در پایان سال سه هزار 415 میلیارد تومان اصلاحیه به شورا شهر ارائه شد.
وی ادامه داد: در سال 1394 بودجه مصوب 17 هزار و 219 میلیارد تومان بود که اصلاحیه‌ای که در پایان سال ارائه شد به یک هزار و 50 میلیارد تومان کاهش یافت.
عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در سال آخر شورا یعنی سال 95 بودجه مصوب شهرداری تهران 17 هزار و 880 میلیارد تومان بود که اصلاحیه‌ای بودجه به 595 میلیون تومان کاهش یافت.
دبیر در ادامه با بیان کاهش بودجه معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: ابتدای کار شورای چهارم در سال 92 بودجه معاونت حمل و نقل در بخش خصوصی که شامل ساخت اتوبان، بزرگراه و پل برای ماشین‌ها می‌شود یک هزار و 65 میلیارد تومان بود که با توجه به اینکه نگاه شورا، بود حمل و نقل عمومی است این مبلغ در سال‌های بعدی کاهش پیدا کرد.
دبیر در ادامه با اشاره به اهمیت حمل و نقل عمومی گفت: در چهار سال شورای چهارم سعی کردیم در بودجه نگاه ویژه‌ای به حمل و نقل عمومی به ویژه مترو داشته باشیم در مجموع چهار سال مبلغ 9 هزار و 64 میلیارد تومان را به مترو اختصاص دادیم که این مبلغ از سال 92 تا 96 روند رو به رشدی را داشته است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به مطالبات شهرداری پایتخت از موسسات دولتی اشاره کرد و گفت: مجموع مطالبات شهرداری از دولت‌های گذشته تا کنون حدود 14 هزار میلیارد تومان است.
خبرنگار: معصومه آقا امینی - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7244**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.