امیراله حقیقی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: آخرین جلسه هیات اجرائی درخصوص بررسی صلاحیت داوطلبان روز چهارشنبه23 فروردین ماه برگزار شد و هیات‌ نظارت نیز از پنج شنبه 24 فروردین ماه روند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها را آغاز کرده است.
وی عمل به مرقانون را تنها هدف هیات اجرایی در بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا دانست و گفت: ملاک هیات اجرایی در بررسی صلاحیت کاندیداهای شورا فقط قانون بوده است.
همه اعضای هیات اجرایی افرادی با دیانت هستند که هرگز آخرت خود را به دنیای دیگران نمی‌دهند و به همین خاطر در بررسی صلاحیت‌ها بیش از هرچیزی به فکر آخرت خودمان بودیم و به همین دلیل برای جلوگیری از ریختن آبروی افراد، فقط به قانون عمل کردیم.
رئیس هیأت اجرایی انتخابات شهرستان اسلامشهر همچنین با اشاره به این که هیات اجرایی جلسات مستمر و مفصلی را برای بررسی دقیق صلاحیت‌ها برگزار کرد یادآور شد: هیات های اجرایی از 17 فروردین وارد بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها شدند و مهلت هفت روزه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها روز گذشته به پایان رسید و پرونده‌های داوطلبان 24 فروردین در اختیار هیات‌ نظارت قرار گرفت و تا پایان وقت 31 اردیبهشت به بررسی صلاحیت داوطلبان خواهد پرداخت و در نهایت دوم اردیبهشت اسامی از سوی فرمانداری‌ اسلامشهر اعلام می‌شود.
نماینده عالی دولت در شهرستان اسلامشهر، وسواس و حساسیت در بررسی صلاحیت‌ها را ناشی از ضرورت توجه به حفظ آبروی افراد دانست و خاطرنشان کرد: آنقدر این موضوع برای هیات اجرایی اهمیت داشت که در برخی موارد بر اساس قانون تحقیقات بیشتری توسط اعضای این هیات صورت گرفت تا آبرویی از کسی ریخته نشود.
وی در پاسخ به برخی انتقادهای مطرح شده پیرامون نحوه رسیدگی به صلاحیت‌ها، بی‌اطلاعی افراد را دلیل این موضوع دانست و تصریح کرد: هیات اجرایی به شکلی کار خود را انجام داده است که دیگر حرف و حدیثی باقی نماند و به همین دلیل آمادگی داریم در هر جایی در خصوص بررسی صلاحیت ها پاسخگو باشیم.
حقیقی افزود: بنده جزئیات نحوه رسیدگی به صلاحیت کاندیداها را برای برخی عزیزان همچون ائمه محترم جمعه تشریح کرده‌ام و اعلام می‌کنم که پاسخگوی همه ابهامات و دغدغه‌های موجود در این زمینه هستم.
فرماندار اسلامشهر با رد اظهارنظرهای احساسی در خصوص افرادی که به زعم بعضی‌ها باید رد صلاحیت می‌شدند، تاکید کرد: قانون به ما اجازه نمی‌دهد بر اساس حدس و گمان و یا ذهنیت‌های فردی و جمعی در خصوص صلاحیت‌ها اظهار نظر کنیم چرا که برای رد صلاحیت یک فرد حتما باید مستندات قانونی و قابل دفاع وجود داشته باشد و این مساله نص صریح قانون است که ما به آن پایبندیم.
وی اضافه کرد: همه اعضای هیات اجرایی افرادی با تقوا و تابع قانون هستند و نمی‌توانند دین خودشان و قوانین را به خاطر حدس و گمان در خصوص صلاحیت افراد نادیده بگیرند.
فرماندار هچنین افزود: به زودی کمیته‌های ویژه‌ای برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی و تبلیغات پیش از موعد تشکیل خواهد شد که امیدواریم شاهد بروز تخلف نباشیم اما با توجه به هماهنگی های صورت گرفته با دستگاه قضایی و اختصاص شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی، تخلفات احتمالی نیز با سرعت مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.
حقیقی در ادامه از آمادگی کامل فرمانداری برای برگزاری انتخاباتی سالم و شفاف خبر داد و گفت: هم‌اکنون در حال تدارک مقدمات اجرایی انتخابات هستیم و یقین داریم با همکاری و همدلی مجموعه شهرستان و مشارکت بالای مردم در 2 انتخابات مهم پیش رو، شاهد برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور خواهیم بود.
وی تاکید تاکید کرد: هدف ما در انتخابات از یک سو ایجاد زمینه های لازم برای افزایش مشارکت عمومی است و از سوی دیگر نیز به دنبال برگزاری انتخابات در شرایطی آرام هستیم.
فرماندار اسلامشهر در پایان تصریح کرد: آرای مردم مصداق بارز حق‌الناس است و این قول را به مردم می‌دهیم که با تمام توان از رای آنها در انتخابات صیانت خواهیم کرد.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری 29 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: اکبرکریمی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/ 7251 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.