به گزارش روز جمعه ایرنا از اداره کل هواشناسی استان تهران، براساس بررسی و تحلیل آخرین داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، امروز(جمعه) وضعیت جوی استان تهران نیمه ابری تا ابری همراه با افزایش دما و در اواخر وقت همراه با وزش باد و در ارتفاعات مرکزی و شمال استان تهران احتمال بارش پراکنده پیش بینی می شود.
بر اساس این گزارش برای روزهای شنبه و یکشنبه با عبور امواج تراز میانی جو و شمالی شدن جریانات، آسمان استان تهران ابری، گاهی همراه با بارش پراکنده و وزش باد خواهد بود و از بعدازظهر شنبه و طی روز یکشنبه در بعضی ساعات رگبار باران و گاهی رعد و برق پیش بینی می شود.
همچنین برای بعدازظهر شنبه در برخی مناطق استان گاهی وزش باد شدید انتظار می رود و وزش باد در مناطق جنوبی استان همراه با گرد و خاک خواهد بود.
همچنین با فعالیت سامانه بارشی از اواخر جمعه شب تا یکشنبه شب وضعیت جوی استان تهران ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود که از بعدازظهر شنبه تا یکشنبه شب گاهی با رگبار و رعد و برق همراه خواهد بود و بارش در مناطق شمالی و غربی استان از شدت بیشتری برخوردار است.
این اداره کل احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها را پیش بینی و توصیه کرد تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.
بر اساس این گزارش، کمینه و بیشینه دمای تهران در روزهای جمعه، شنبه، یکشنبه به ترتیب (28،20)،(24،17)،(21،13) پیش بینی شده است.
ورامین با 29 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و فیروزکوه-امین آباد با هفت درجه سانتیگراد سردترین نقاط استان تهران در 24 ساعت گذشته بودند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی-انتشاردهنده: معصومه آقا امینی
تهرام/7245//7244
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.