حامد طراحی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به پیش بینی نشست های ماهانه برای گردهمایی فرهیختگان کتابخوان اظهار کرد: نخستین نشست فرهیختگان کتابخوان روز یکشنبه(27 فروردین ماه) در کتابخانه قائم (عج) برگزار می شود.
طراحی، ارائه پیشنهادات، راهکار و تجربیات فرهیختگان برای ارتقا و کیفیت خدمات کتابخانه و مشارکت مخاطبان را از بخش های نشست های ماهانه فرهیختگان کتابخوان عنوان کرد و گفت: در پایان برنامه فهرستی از کتاب های معرفی شده از سوی فرهیختگان تهیه می شود تا برای کتابخانه های منطقه خریداری و در اختیار علاقه مندان قرار گیرد.
رئیس فرهنگسرای خاتم(ص) با اشاره به برگزاری نشست «عصرانه با کتاب» اظهار کرد: این نشست ادبی به صورت هفتگی(پنجشنبه ها) با همکاری کانون ادبی کتابخانه قائم(عج) میزبان علاقه مندان است.
وی، روخوانی کتاب گلستان سعدی، تفسیر و تحلیل حکایات و اشعار این کتاب توسط کارشناسان ادبیات، خواندن سروده های اعضای کانون ادبی قائم(عج) و نقد و بررسی اشعار توسط کارشناسان برنامه همراه با پرسش و پاسخ اعضا را از بخش های نشست عصرانه با کتاب عنوان کرد.
مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 18شهر تهران با بیان اینکه بسته متنوعی از برنامه های حوزه کتاب و کتابخوانی در قالب باشگاه کتابخوانی، پاتوق کتاب، نشست های نقد و بررسی کتاب و زنگ کتابخوانی برای دانش آموزان تداراک دیده شده افزود: کتابخانه های استاد حکیمی، قائم(عج)، فجر و بوستان نرگس با هدف جذب تمامی علاقه مندان به کتاب از هر طیفی آماده ارایه خدمات کتابخانه ها و ویژه برنامه های متفاوت فرهنگی در حوزه کتاب به شهروندان است.
طراحی با اشاره به برگزاری نشست «همنشینی یار مهربانی» پنجشنبه های هر هفته با همکاری کانون ادبی کتابخانه استاد حکیمی اظهار کرد: در هر جلسه دو عنوان کتاب داستان از تازه های نشر سال جدید تهیه و به شرکت کنندگان معرفی شده و حاضرین ضمن دورخوانی این کتاب ها در جلسه نقد و بررسی کتاب با حضور کارشناسان شرکت می کنند.
وی نشست «بر بال های خیال» را ویژه دانش آموزان مدارس و مهد کودک ها و پیش دبستانی ها با هدف آشنایی آنان با انواع قصه ها و داستان های گروه سنی خود را از دیگر برنامه های مدیریت فرهنگی هنری منطقه18تهران عنوان کرد.
رئیس فرهنگسرای خاتم(عج) گفت: در این برنامه روزهای 30 و 31 فروردین ماه در کتابخانه استاد حکیمی با دعوت از کارشناسان قصه گویی کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان ضمن بیان قصه های جذاب از سوی کارشناسان برای گروه مخاطب مورد نظر و دانش آموزان با شیوه های صحیح خواند کتاب های قصه و هم چنین قصه گویی نیز آشنا خواهد شد.
طراحی درباره برنامه های کتابخانه فجر این منطقه نیز گفت: برنامه باشگاه کتابخوانی پنجشنبه ها توسط اعضای باشگاه این کتابخانه برگزار و ضمن آشنایی اعضا با بخش های مختلف کتابخانه، کتاب هایی با موضوع علمی، تاریخی، ضرب المثل، قصه و شعر که مرتبط با سن مخاطبان است به آنها معرفی و بخشی از کتاب ها در سالن مطالعه توسط اعضا خوانده می شود.
مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 18 شهر تهران با اشاره به برگزاری ویژه برنامه «پاتوق کتاب» در کتابخانه فجر با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و آشناکردن شهروندان و مخاطبان با مهارت های داستان نویسی در روزهای پنجشنبه ها اظهار کرد: آموزش اصول و سبک های داستان نویسی و داستانک نویسی، نقد و بررسی کتاب، بررسی ضرب المثل ها، خوانش و بررسی کتاب گلستان سعدی، خوانش نوشته ها و اشعار اعضا و نقد و بررسی آنان از بخش های مختلف این برنامه است.
وی گفت: کتابخانه استاد حکیمی نیز برای معرفی کتابخانه به دانش آموزان و مدارس همجوار خود برنامه زنگ کتابخوانی را برگزار می کند که در این برنامه ضمن آشنایی دانش آموزان با کتابخانه، از تمامی دانش آموزان ثبت نام رایگان به عمل می آید و در پایان برنامه نیز یک جلد کتاب داستان به رسم یادبود به آنان اهدا می شود.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برنامه های حوزه کتاب و کتابخوانی مراکز فرهنگی و کتابخانه های منطقه 18 می توانند به ستاد مراکز فرهنگی هنری منطقه به نشانی یافت آباد، شهرک ولیعصر(عج)، انتهای خیابان حیدری جنوبی، خیابان پژاند، بوستان لواسانی مراجعه و یا با شماره تلفن 66207068 تماس حاصل کنند.
همچنین علاقه مندان می توانند به سایت فرهنگسرای خاتم(ص) به نشانیkhatam.farhangsara.ir مراجعه کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7245/1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.