به گزارش خبرنگار ایرنا، سید حسین هاشمی روزدوشنبه در دیدار با مدیرکل امورعشایراستان تهران با تبریک فرا رسیدن سال جدید جامعه عشایری را جامعه مولد و تولید کننده کشور عنوان کرد و افزود: عشایراستان تهران جامعه ای مولد، پویا و تولید کننده هستند که با تولید محصولات خود نقش بسزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند.
وی تصریح کرد: به منظور حمایت و رسیدگی به جامعه عشایراستان تهران در سال گذشته 2 جلسه شورای عشایری استان در شهرستانهای فیروزکوه و تهران با حضور مدیران دستگاههای اجرایی برگزار شد.
وی خاطرنشان کرد: در این 2 جلسه مصوباتی در زمینه ارائه خدمات به جامعه عشایر به ویژه در زمینه های تولیدی، آموزشی، فرهنگی و عمرانی به تصویب رسید.
استاندار تهران یادآور شد: دولت تدبیر و امید همواره از جامعه عشایری حمایت کرده و در استان تهران نیز به منظور افزایش تولید و ارتقا شاخص های انسانی جامعه عشایری پروژه های مناسبی به مرحله اجرا در آمده است.
در ادامه این دیدار همچنین مدیرکل امورعشایراستان تهران با تقدیر از حمایت استاندار تهران از جامعه عشایر این استان گفت: با تاکیدات استاندار تهران جلسات شورای عشایری در 2 بخش استانی و شهرستانی بصورت منظم برگزار شد و به همین منظور استان تهران در زمینه برگزاری منظم جلسات شورای عشایری در کشور نمونه است.
سیروس نصیری با اشاره به برگزاری 22 جلسه شورای عشایری استان تهران در سال 95 افزود: در این جلسات 154 مصوبه به تصویب اعضای شورا رسید که تاکنون نیمی از این مصوبات در مناطق عشایری استان تهران عملیاتی و اجرایی شده است.
به گفته وی این جامعه 3 هزار خانواری در استان تهران پس از انجام کوچ بهاره از مناطق قشلاقی (گرمسیر) به مناطق ییلاقی (سردسیر) از 15 خرداد به مدت 100 روز در مناطق ییلاقی شهرستان های فیروزکوه، شمیرانات و دماوند استقرار می یابند.
نصیری تاکید کرد: جامعه عشایراستان تهران در سال گذشته بیش از 67 هزار تن محصولات زاعی، دامی، لبنی، پروتئینی و کشاورزی تولید و روانه بازار مصرف کردند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید جواد آل داود انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7243/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.