شاهرخ جهانشاهی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به رسیدگی به صلاحیت داوطلبان عضویت در پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان دماوند اظهار کرد: ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی از تاریخ 30 اسفندماه سال 95 تا ششم فروردین ماه سال 96 در سه حوزه در شهرستان دماوند انجام شد.
وی با بیان اینکه مطابق ماده 46 قانون، اسامی و مشخصات داوطلبان انتخابات شوراها به منظور بررسی سوابق به مراجع قانونی چهارگانه ارسال شد، افزود: در این خصوص، مراجع چهارگانه تا روز 16 فروردین ماه سال جاری سوابق داوطلبان را بررسی کردند.
معاون سیاسی انتظامی فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان دماوند گفت: از روز 17 فروردین ماه بر اساس ماده 47 قانون، هیأت‌های اجرایی انتخابات شهرستان دماوند و بخش‌های مرکزی و رودهن، رسیدگی به صلاحیت داوطلبان عضویت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای این شهرستان را آغاز کرده‌اند.
جهانشاهی با اشاره به اینکه روند رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها در حال انجام است، تصریح کرد: هیأت‌های اجرایی انتخابات تا 23 فروردین ماه سال جاری فرصت دارند به صلاحیت داوطلبان رسیدگی کنند و پس از آن، صورت‌جلسه این رسیدگی‌ها به هیأت نظارت بر انتخابات شهرستان دماوند ارسال خواهد شد.
وی ادامه داد: از روز 25 تا 31 فروردین ماه سال جاری به مدت هفت روز، صلاحیت داوطلبانی که در هیأت اجرایی انتخابات رسیدگی شده بود در هیأت نظارت بر انتخابات نیز بررسی خواهد شد و سپس نظر این هیأت مبنی بر رد یا تأیید صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها به هیأت اجرایی انتخابات ارسال می‌شود.
معاون سیاسی انتظامی فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان دماوند بیان کرد: بر اساس قانون، چنانچه داوطلبانی در هیأت نظارت بر انتخابات مورد تأیید قرار نگیرند، می‌توانند برای انتخابات شوراهای شهر به هیأت نظارت بر انتخابات استان تهران و برای انتخابات شوراهای روستا به هیأت نظارت بر انتخابات شهرستان دماوند اعتراض خود را اعلام کنند.
جهانشاهی خاطرنشان کرد: در مهلت ثبت‌نام از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا، 651 نفر در شهرستان دماوند ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 603 نفر مرد و 48 نفر زن هستند؛ در این خصوص، 199 نفر برای شوراهای شهر و 452 نفر برای شوراهای روستاها اعلام حضور کردند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.