«سی امین نمایشگاه‌ بین المللی کتاب تهران 13 تا 23 اردیبهشت ماه در محل شهر آفتاب برگزار می شود».
علیرضا جعفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در فاز نخست، تالار علم کودک واقع در بلوک c، تالار علم نوجوان واقع در بلوک D، بخش فروش کتاب، چهار سالن سینمایی و همایشی به ظرفیت 450 نفر، یک سالن آمفی تئاتر روباز به بهره برداری می رسد.
جعفری با اشاره به اهمیت افتتاح تالار علم نوجوان در پروژه باغ کتاب تهران ابراز امیدواری کرد:با راه اندازی این مجموعه بزرگ و علمی، فرصت علم آموزی نوجوانان و آشنایی آنان با دانش روز دنیا فراهم شود.
مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه تالار علم کودک کاملا مدرن و الکترونیکی است، گفت: این تالار بزرگترین مرکز علمی کودکان و نوجوانان در کشور به شمار می آید که مفاهیم علمی را به شکلی جذاب و نوین به کودکان و نوجوانان می‌آموزد و آنان با کاربردهای علمی بازی‌های آموزشی آشنا می‌شوند.
وی افزود: در ساخت این تالارها از توان علمی، فنی و تخصصی شرکت های دانش بنیان و دانشگاه‌های مختلف کشور استفاده شده است.
جعفری اظهار کرد: پروژه باغ کتاب تهران مشتمل بر 10پروژه کلان از جمله هفت سالن سینمایی، یک سالن همایش، یک سالن روباز، یک سالن تئاتر و موسیقی است.
مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به بخش ویژه خردسالان در مجموعه باغ کتاب تهران گفت: در این بخش خردسالان می توانند در هنگام خرید کتاب به بازی و سرگرمی بپردازند.
وی فضای کتابخوانی برای کودکان را از دیگر بخش های باغ کتاب تهران عنوان کرد و افزود: ‏در این بخش برنامه‌هایی برای ‏آشنایی نوجوانان و خانواده‌های آنان با نویسندگان، برگزاری جشن رونمایی و امضای کتاب، کارگاه نقاشی، خلاقیت، خرید کتاب و کتابخوانی در آن در نظر گرفته شده است.
جعفری با اشاره به نصب مجسمه های شخصیت های برجسته علمی و فرهنگی در پروژه باغ کتاب تهران اظهار کرد: طراحی و ساخت این مجسمه ها با هدف تکریم و معرفی هر چه بهتر آنان برای مخاطبان به خصوص نسل جوان با همکاری هنرمندان هنرهای تجسمی انجام شده است.
وی فضاهای خدماتی همچون کافی شاپ و رستوران، سالن سینمایی و تئاتر روباز را از دیگر بخش های جنبی پروژه باغ کتاب تهران برشمرد و گفت: تمامی این بخش ها طی ماه های آینده به بهره برداری می رسد.
مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، پروژه باغ کتاب تهران را مجموعه ای در راستای افزایش سرانه مطالعه، توسعه فرهنگی، اجتماعی و تحقق توسعه پایدار دانست و اظهار کرد: این مجموعه پس از تکمیل، به عنوان یک نمایشگاه دائمی کتاب در چهار فصل سال به نمایش و ارائه کتاب می پردازد تا پاتوقی برای اهالی فرهنگ در سراسر کشور و حتی سایر کشورها باشد.
جعفری با اشاره به نامگذاری سال 96 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال» افزود: پروژه فرهنگی باغ کتاب تهران نخستین مجموعه فرهنگی، علمی و تفریحی در حوزه کتاب و کتابخوانی به شمار می آید که منجر به ایجاد فرصت های شغلی مستقیم و غیرمستقیم برای جوانان خواهد شد.
وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه وظیفه همه افراد فرهیخته و همه نهادهای فرهنگی کشور، اشاعه، گسترش و تقویت هرچه بیشتر مساله کتاب و کتابخوانی است، اظهار کرد: براین اساس تلاش می کنیم با ویژه برنامه های جذاب در بخش های کودکان و نوجوانان از جمله در بخش کودکان با بازی های سرگرم کننده در کشتی کتاب، فرهنگ مطالعه را از همان دوران کودکی در فرزندان خود نهادینه کنیم.
مجموعه باغ کتاب تهران واقع در بزرگراه شهید حقانی(غرب به شرق) که از شرق با کتابخانه ملی ایران، از شمال شرقی با فرهنگستان‌های علوم، و زبان و ادبیات فارسی، از شمال غربی با باغ هنر و از غرب با باغ‌موزه دفاع مقدس در ارتباط است.
وسعت این مجموعه فرهنگی ،110 هزار متر مربع است که 65 هزار متر مربع آن ساختمان نمایشگاهی، تالارهای همایش و اداری است و مابقی آن را فضای سبز و یک دریاچه مصنوعی تشکیل می‌دهد.
پروژه باغ کتاب تهران که با هدف ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی برای تمامی گروه های سنی(خردسالان، کودکان، نوجوانان و بزرگسالان) به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران راه اندازی و در حال آماده سازی است، قابلیت ‌های بسیاری از جمله اجرای نمایشگاه های تخصصی کتاب، ایفای نقش به عنوان هماهنگ کننده در فرآیند تولید و نشر کتاب و ارتقای استانداردهای تولید و نشر، ترویج نوآوری ها و فناوری های حوزه نشر، دسترسی مخاطبان بین المللی به منابع اسلام، ایران و انقلاب اسلامی و منابع خارجی را دارد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.