به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرری، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی شاهچراغی امام جمعه شهرری امروز در خطبه نماز عبادی- سیاسی جمعه که در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد اظهار داشت: یاد مرگ انسان را از غفلت باز می‌دارد.

وی افزود: فرزند و همسر، ثروت، رفاه‌طلبی، پست و مقام عواملی هستند که سبب غفلت می‌شوند و اقامه نماز، یاد خدا، یاد مرگ، تلاوت قرآن و اقامه نماز جمعه از اموری هستند که انسان را از غفلت باز می‌دارند.

امام جمعه شهرری با اشاره به ایام ماه رجب بیان داشت: ایام رجب همانند دیگر ماه‌ها مناسبت‌های فراوان دارد که ایام اعتکاف و برگزاری این مهم یکی از این مناسبت‌ها است که در ایام رجب در سراسر کشور اجرا می‌شود.

شاهچراغی در تبیین اینکه انقلاب اسلامی با همه توطئه‌ها و جریان‌هایی که دشمن برعلیه نظام انجام داد به لطف الهی همچنان استوار و مستحکم است گفت: ما باید بدانیم که حافظ انقلاب، خداوند متعال است و سایه ولایت فقیه و حضور مردم در همه صحنه‌ها از اموری است که سبب تحکیم و استواری انقلاب شده است.

وی با اشاره به مسائل داخلی تصریح کرد: انتخابات پیش‌رو بسیار مهم است و مردم باید در انتخاب کاندیداهای اصلح چه در شورای شهر و چه در انتخاب ریاست‌جمهوری توجه ویژه داشته باشند و کسانی هم که در شورای شهر انتخاب می‌شوند نیز باید دقت کنند که برای گره‌گشایی مشکلات مردم انتخاب شده‌اند.

امام جمعه شهرری ادامه داد: متاسفانه شاهد بودیم که در برخی از شوراها به جای آنکه اعضا به فکر مردم باشند به فکر رفع مشکلات اقوام خودشان بودند و این جای بسی تاسف است.

شاهچراغی اظهار داشت: 22 فروردین نیز روز ثبت‌نام از کاندیداتورهای ریاست‌جمهوری است؛ مسئولان ذی‌ربط و کاندیداتورها باید توجه داشته باشند که در همه امور قانون را رعایت کنند، چراکه اگر همه پایبند قانون باشند، هرگز فتنه‌ای پیش نمی‌آید.

وی خاطرنشان کرد: کسانی باید نام خود را برای نامزد شدن در ریاست‌جمهوری بنویسند که بتوانند این بار سنگین را به سرمنزل خود برسانند و کسانی که نمی‌توانند در این پست به درستی ایفای نقش کنند، نباید در این عرصه گام بردارند، این پست یک امانت است تا مشکلات مردم رفع شود.

مردم به کسانی که باندبازی می‌کنند رأی ندهند

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن لزومی امام جمعه شهرستان پاکدشت در خطبه‌های عبادی - سیاسی این هفته این شهرستان اظهار داشت: ماه رجب، ماه بندگی و عزت‌بخشی به خود است و از فضایل آن استفاده کنیم و به خوبی آن را درک کنیم.

وی با اشاره به مراسم اعتکاف گفت: اعتکاف، روح ما را پاک می‌کند، برای جذب معنویت باید بیشتر تلاش کنیم، زیرا معنویت نه تنها زندگی‌مان را پاک و مطهر می‌کند بلکه جامعه را ایمن و بر قدرت دفاعی ما می‌افزاید.

لزومی ادامه داد: همه در امر اعتکاف همت و همکاری داشته باشند، چه عزیزانی که معتکف می‌شوند و چه کسانی که به معتکفین خدمت کنند؛ از آموزش و پرورش شهرستان می‌خواهم تا یک روز را به دانش‌آموزان شرکت‌کننده در اعتکاف مرخصی دهند تا این عزیزان و آینده‌سازان در این فریضه مهم شرکت داشته باشند.

وی با بیان اثرات معنویت در جامعه تصریح کرد: هرچه معنویت در جامعه افزایش پیدا کند، جامعه اسلامی شکست‌ناپذیرتر از قبل در مقابل هجمه‌های ناجوانمردانه دشمنان می‌تواند به حیات خود ادامه دهد؛ با افزایش معنویت در کشور  در تمام عرصه‌ها می‌توانیم جامعه را از گناه مصون نگه داریم.

امام جمعه پاکدشت با اشاره به انتخابات پیش‌رو گفت: مردم عزیز در انتخابات دقت کنند و به افرادی که باندبازی می‌کنند و یا مبالغی را برای کسب آراء هزینه می‌کنند، رأی ندهند؛ شهرستان پاکدشت باید به درستی ساخته شود برای این مهم باید نمایندگان اصلح را انتخاب کنید.

لزومی با اشاره به حمله اخیر آمریکا به سوریه خاطرنشان کرد: امروز متأسفانه از حمله آمریکا به سوریه با خبر شدیم و این نشان‌دهنده پیشرفت اسلام و پایان استکبار در کشورهایی چون سوریه است؛ داعش دیگر کارش به پایان رسیده است و دیگر تاب مقابله با مسلمانان را ندارد و این نشانه پیشرفت و رشد مقتدرانه اسلام است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 607625
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.