مهرداد پورفتحی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا در خصوص تعداد مسافران اسکان یافته در منطقه دماوند در ایام نوروز افزود: پذیرش مسافران، زائران و گردشگران عبوری از دماوند به صورت متمرکز از دفتر ستاد اسکان نوروزی آموزش و پرورش شهرستان که در ساختمان شماره 2 شهرداری دماوند مستقر بود، صورت گرفت و این مهم از 29 اسفند 95 آغاز و تا 12فروردین 1396 ادامه داشت.
وی گفت: برای اسکان مسافران نوروزی پنج مدرسه در دماوند شامل مدارس احمد ابراهیمی، شهید مدنی، هنرستان زینبیه (س)، مدرسه شهید هاشمی نژاد در آبسرد و مدرسه 12 فروردین در کیلان با ظرفیت 60 کلاس به عنوان واحدهای درجه یک ساماندهی شد.
این مقام مسئول ادامه داد: تعداد 2 هزار و 275 نفر در ایام نوروز در منطقه آموزش و پرورش دماوند اسکان یافتند که از این تعداد، میزبان 192 خانوار فرهنگی، پنج خانوار غیر فرهنگی، 72 خانوار از کارکنان کشوری و لشکری و 365 خانوار کاروان راهیان نور بودیم.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند در خصوص امکانات این مدارس بیان کرد: اتاق های اسکان در 2 حالت ویژه و سری الف تقسیم بندی شده بودند که اتاق های ویژه دارای تخت، ال سی دی، یخچال و... بودند.
پورفتحی گفت: شهرستان دماوند بین 21 منطقه استان تهران بعد از ناحیه ری 2 که به دلیل وجود حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) دارای بیشترین مسافر بود، به دلیل قرار گرفتن در مسیر راه های اصلی منتهی به شهرهای شمالی کشور در رتبه دوم پذیرش مسافر قرار گرفت.
وی در خصوص رضایت مسافران از محل اسکان تصریح کرد: با نظر سنجی های انجام شده از مسافران خوشبختانه رضایت کامل وجود داشت.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین فعالیت هایی که امسال در خصوص اسکان وجود داشت این بود که طی هماهنگی های لازم با فرمانداری و شهرداری تقریبا تمامی اتاق ها به حالت ویژه تبدیل شد و تجهیزات کامل در اختیار مسافران قرار گرفت.
این مقام مسئول گفت: سال گذشته در دماوند بیش از سه هزار و 590 مسافر اسکان یافتند که امسال با توجه به کاهش سفرهای نوروزی به مناطق شمالی و شرقی کشور به جهت برف و باران در مسیر هراز و فیروزکوه از این تعداد کاهش یافت.
دماوند با توجه به قرار گرفتن در مسیرهای ارتباطی هراز و فیروزکوه هرساله شاهد افزایش چشمگیر مسافران و گردشگران بویژه در ایام نوروز است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.