سیدشهاب الدین چاوشی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از شهرستان شمیرانات در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تعداد ثبت نام قطعی برای شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان تهران را 10 هزار و 417 نفر عنوان و گفت: این آمار روز گذشته 10 هزار 416 نفر عنوان شده بود که با تغییر آمار یکی از روستاها، یک نفر افزایش یافت.
وی گفت : در تعداد کل ثبت نام کنندگان نسبت به دوره قبل که هشت هزار و 433 نفر شرکت کرده بودند، افزایش قابل توجهی وجود دارد.
وی درصد افزایش ثبت نام کنندگان برای شوراهای اسلامی شهرها در استان تهران را نسبت به شهرهای کل کشور بسیار بیشتر و 30 درصد دانست و اظهار کرد: رشد تعداد شرکت کنندگان ،کار هیات های اجرایی را دشوار می کند و باید دقت بیشتری انجام شود تا حقی از کسی ضایع نشود.
چاوشی افزایش تعداد داوطلبان را حاکی از اشتیاق مردم، ایجاد نشاط اجتماعی و علاقه مردم به مشارکت سیاسی دانست و گفت: این افزایش باید به فال نیک گرفته شود و تنوع حضور و سلیقه های مختلف برای مردم فرصت انتخاب بهترین کاندیداها را ایجاد می کند.
رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: هیات های اجرایی بعد از 17 فروردین ماه و استعلام از منابع چهارگانه، یک هفته فرصت دارند تا بر اساس قانون صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا را بررسی و نتایج را اعلام کنند.
چاوشی افزود: افرادی که در این مرحله به هر دلیلی صلاحیت آنان مورد تایید قرار نگرفته باشد نیز یک هفته زمان دارند تا اعتراض خود را به هیات های نظارت حوزه انتخابیه مربوطه ارائه کنند.
رئیس ستاد انتخابات استان تهران تاکید کرد: همه کسانی که به جمهوری اسلامی دلبستگی دارند و در این عرصه رقابت سیاسی-اجتماعی شرکت کردند با در زمان قانونی تبلیغات نظرات خود را به آگاهی مردم رسانده و مردم برای انتخاب بهترین ها فرصت کافی خواهند داشت.
وی تعداد کرسی های شوراهای اسلامی شهر در استان تهران را 282 کرسی و تعداد کرسی های شوراهای اسلامی روستاها را 1721 کرسی عنوان کرد.
به گزارش ایرنا 6 هزار و 75 نفر در حوزه شهری و چهار هزار و 341 نفر در حوزه روستایی استان تهران داوطلب انتخابات شوراها شده اند؛ یک هزار و 337 نفر از داوطلبان زن و 9 هزار و 79 نفر نیز مرد هستند.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری روز 29 اردیبهشت امسال برگزارمی شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه آقا امینی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهران/1109/7244 /1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.