به گزارش روزدوشنبه ایرنا، نمایشگاه «روایت گذشته»؛ گزیده‌ای از عکس‌های قدیمی در موزه عکسخانه شهر، نمایشگاه عکس «روزهای زندگی» در نگارخانه کلک خیال، نمایشگاه عکس «مرز پرگهر» در باغ نگار موزه هنر ایرانی، نمایشگاه کاریکاتور «نیم رخ» در نگارخانه آفتاب، نمایشگاه «به سوی حقیقت» در فرهنگسرای اشراق برپاست.

*«روایت گذشته»؛ گزیده‌ای از عکس‌های قدیمی در موزه عکسخانه شهر
نمایشگاه منتخب عکس‌های گنجینه موزه عکسخانه شهر با عنوان «روایت گذشته» همزمان با فرارسیدن نوروز در این موزه دایر شده است.
این نمایشگاه شامل 24 قطعه عکس قدیمی، از عکاسان دوران قاجار و پهلوی همچون ناصرالدین شاه، عبدالله میرزا قاجار، ابراهیم‌خان صنیع‌السلطنه، آنتوان سوریوگین، روسی خان، میرزا حسن منشی، محمدرحیم عکاس‌باشی، محمدرحیم عکاسباشی، دوست محمدخان معیرالممالک، خاچاطوریانش، و ماشاالله خان است.
نمایشگاه «روایت گذشته» تا 31 فروردین ماه جاری در موزه عکسخانه شهر به نشانی میدان هفتم تیر، میدان بهار شیراز، بوستان بهار شیراز میزبان علاقه مندان است.
ورود برای تمام علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.
موزه عکسخانه شهر تا 13 فروردین ماه از ساعت 14 تا 19 و پس از تعطیلات نوروز نیز شنبه تا چهارشنبه 9 تا 13 و 14تا 18 و پنجشنبه‌ها 9 تا 13 پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره‌ تلفن 88848993 تماس بگیرند یا به نشانی اینترنتی موزه www.iranphotomuseum.com مراجعه کنند.

*نمایشگاه عکس «روزهای زندگی» در نگارخانه کلک خیال
این نمایشگاه عکس گروهی شامل 31 اثر در ابعاد 50*70 با موضوع سبک مستند اجتماعی با رویکرد نمایش عناصر مثبت و زیبای زندگی از 20هنرمند عکاس به نام های معصومه احدی، مهسا افتخارنظام، پریسا امامی، سجاد باقری، زهرا پالهنگ، سامی پولاد، مجتبی خسروی، محمد نوید خلیلیان، زینب دانشمندی، سجاد دخیلی، الهه ذکوی، بنفشه رضازاده، محسن رمضانی، ندا رهگذر، آمنه شوازی پور، حسین فرحبخش، حمید ماستری فراهانی، نیما مقیمی، ساره نصیری و مهدی وسنانیان است.
نمایشگاه عکس گروهی «روزهای زندگی» تا 12 فروردین ماه ساعت 14 تا 19 در نگارخانه کلک خیال فرهنگسرای اخلاق واقع در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار برپاست.

*نمایشگاه عکس «مرز پرگهر» در باغ نگار موزه هنر ایرانی
نمایشگاه عکس «مرز پرگهر» آثاری از مهرداد مشرقی همزمان با افتتاح باغ نگار موزه هنر ایرانی در این موزه برپا شده است.
این نمایشگاه شامل 25 قطعه عکس منحصر به فرد از بناهای تاریخی، آثار باستانی و اماکن مذهبی همچون مقبره غازان خان شاهرود، سرداب مسجد شیخ لطف الله اصفهان، گرمابه حضرت سمنان، کاروانسرای میاندشت شاهرود، مسجد تاریخانه دامغان حاصل 10 سال ایران گردی مهرداد مشرقی است که توانسته گوشه ای از معماری ایرانی و اسلامی را در نقاط مختلف کشور نشان دهد.
مهرداد مشرقی فارغ التحصیل رشته برق گرایش مخابرات، فعالیت حرفه ای خود را در حوزه عکاسی قبل از سال 72 آغاز کرده و از سال 72 تاکنون به عنوان مدرس عکاسی دانشکده های هنر فعالیت می کند.
باغ نگار در فضای باز باغ موزه هنر ایرانی قابلیت به نمایش گذاشتن 25 تابلو را دارد که از این پس هنرمندان در رشته های عکاسی، کاریکاتو، تصویرسازی و گرافیک می توانند آثار خود را برای برپایی نمایشگاه به مدت یک ماه ارائه کنند.
علاقه مندان برای دیدن آثار نمایشگاه «مرز پرگهر» می توانند تا پایان فروردین ماه جاری به باغ موزه هنر ایرانی واقع در تجریش، خیابان مقصودبیگ(دربندی)، چهارراه دکتر حسابی، پلاک 30 مراجعه کنند.

*نمایشگاه کاریکاتور «نیم رخ» در نگارخانه آفتاب
نمایشگاه گروهی کاریکاتور «نیم رخ» به سرپرستی حمیدرضا مسیبی با موضوعات اخلاق شهروندی، مهربانی با پرندگان، طبیعت و همنوع، ارتقای روحیه قناعت و ساده‌زیستی، اصلاح الگوی مصرف، جلوگیری از خشم در روابط اجتماعی و خانوادگی، رعایت حقوق سالمندان و کودکان، حفظ محیط زیست، رعایت نظم و انضباط، استفاده صحیح از وسایل فناوری و ارتباطات در نگارخانه آفتاب برپاست.
این نمایشگاه حاصل آثار برگزیده مسابقه کاریکاتور نیم رخ است که در سال گذشته درسطح کشوری برگزار شد، داوری این آثار توسط حمیدرضا مسیبی، بهرام ارجمندنیا و مرتضی آذرخیل انجام شده است.
علاقه‌مندان برای دیدن آثار نمایشگاه «نیم رخ» می توانند تا دهم فروردین ماه جاری از ساعت 14 تا 19 به فرهنگسرای آفتاب به نشانی خیابان دکتر شریعتی، روبه‌روی خیابان دولت،خیابان امام‌زاده، مراجعه کنند.

*نمایشگاه «به سوی حقیقت» در فرهنگسرای اشراق
نگارخانه آفرینش نقش فرهنگسرای اشراق همزمان با فصل بهار نمایشگاه نقاشی «به سوی حقیقت» را با هدف افزایش آگاهی شهروندان در حوزه هنرهای ایرانی و گسترش هنر برگزار کرده است.
در این نمایشگاه 30 اثر به سبک رئال و با تکنیک آبرنگ و به هنرمندی همانا نکویی و سعیده حیدری نامی به نمایش گذاشته شده است، این هنرمندان تاکنون نمایشگاه های مختلفی را برپا و در کارنامه هنری خود رتبه های ممتاز و نخست را ثبت کرده اند.
علاقه مندان برای دیدن آثار نمایشگاه نقاشی «به سوی حقیقت» می توانند تا چهاردهم فروردین ماه جاری به فرهنگسرای اشراق به نشانی فلکه دوم تهرانپارس، خیابان جشنواره مراجعه کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.