به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اصغر ناصر بخت روز سه شنبه و در پایان دومین روز از نام نویسی نامزدهای انتخابات شورای شهر تهران به خبرنگاران،گفت: در 2 روز نخست نام نویسی انتخابات شورای شهر تهران، 398 نفر از نامزدهای انتخابات شورای شهر با حضور در فرمانداری ثبت نام کردند.
به گفته این مسئول، از این تعداد 57 نفر را بانوان (معادل 15درصد از کل ثبت نام کنندگان) و 341 نفر را آقایان تشکیل می دهند.
وی گفت:احتمال می دهیم تا پایان وقت نام نویسی امروز شمار نامزدهای ثبت نام شده از مرز 450 نفر نیز عبور کند.
ناصربخت گفت: با توجه به مراجعه تدریجی نامزدها، روند ثبت نام، شتاب مناسبی دارد.
وی در مورد ارائه گواهی عدم سوءپیشینه از سوی ثبت نام کنندگان، گفت: تا 15 فروردین فرصت برای ارائه این گواهی با اخذ تعهد از ثبت نام شدگان وجود دارد.
ناصربخت گفت:افرادی که گواهی عدم سوء پیشینه ندارند و تعهدنامه ارائه می دهند باید تا 15 فروردین گواهی را ارائه نمایند در غیر اینصورت ثبت نام آنها کان لم یکن تلقی می شود.
معاون سیاسی فرمانداری از نامزدها خواست که کار نام نویسی را به روز آخر موکول نکنند.
وی اظهار کرد از فردا با راه اندازی یک کارپرداز کمکی ، ساعت ثبت نام را برای هر فرد کوتاهتر می کنیم و تلاش می کنیم که سرعت ثبت نام بالاتر رود.
ناصربخت از نامزدها خواست حتما همه مدارک لازم را به همراه داشته باشند که شامل اصل شناسنامه، کارت ملی ، پایان خدمت، مدرک تحصیلی، استعفانامه،عکس و کپی مدارک را همراه خود داشته باشند تا فرایند نام نویسی به سهولت انجام شود.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران، گفت:از دیروز کار استعلام از مراجع چهارگانه مورد نظر وزارت اطلاعات را آغاز کردیم و امیدواریم در مهلت 10 رویه قانونی، افرادی که در روز سی ام اسفند نام نویسی کرده اند، در روز دهم فرودین استعلام آنها تهیه شود.
وی گفت:در این 2 روز از چهره های شاخص از جمله مدیران اجرایی،شخصیت های سیاسی و آحاد مردم نام نویسی شده است.
ناصربخت پیش بینی کرد که در مجموع حدود 2 تا سه هزار نفر در انتخابات این دوره ثبت نام کنند در حالیکه در دوره قبلی شورای شهر حدود 2 هزار نفر نام نویسی کردند.
معاون سیاسی فرمانداری تهران، گفت:مهلت ثبت نام تمدید نمی شود اما ممکن است در روز آخر بر تعداد ساعات نام نویسی بیفزائیم.
خبرنگار:یحیی معماری**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
تهرام/6539 / 6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.