به گزارش ایرنا، مراسم تحویل سال نو روز دوشنبه ساعاتی پیش از لحظه تحویل سال با اقامه نماز ظهر و عصر، قرائت قرآن و سپس سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی و قرائت همگانی دعای تحویل سال در فضایی معنوی در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
خانواده معظم شهدا و ایثارگران، اقشار مختلف مردم مومن و خداجو از جمله روحانیون و جمعی از اعضای بیت امام راحل(ره) از جمله حاضران این مراسم باشکوه بودند.
تولیت آستان مقدس امام راحل(ره) در این مراسم در سخنانی با بیان اینکه راه حل مشکلات جامعه همدلی و محبت و نزدیکی قلوب آحاد مردم با یکدیگر است افزود: همه تلاش کنیم در سال جدید قلوب خود را از کینه، نفرت، بدخواهی یکدیگر و دروغ بزداییم.
حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی با بیان اینکه امسال را باید سال محبت مردم بین همدیگر و بین مردم و حاکمان قرار دهیم افزود: نوروز کردن برای رسیدن به محبت و رفاقت است و در فضای ذهنی خود به آرامش برسند.
وی گفت: جامعه انسانی به روابط انسانی و دوستانه وابسته است و در این صورت است که انسانیت تکامل و قوام پیدا می کند و همه سختی ها را میتوان در پرتو این روابط انسانی منبعث از اسلام برطرف کرد.
سید حسن خمینی گفت: ارتباطات انسانی باعث افزایش محبت و مودت شده همانطور که پیامبر فرموده هر روزتان را نوروز کنید و این یعنی دید و بازدید با یکدیگر و هدیه دادن به همدیگر.
به گفته یادگار امام رابطه داشتن، صله رحم، ارتباطات اجتماعی سالم و اطلاع داشتن از مشکل برادر دینی باعث رفع مشکلات و رنج ها می شود.
6139
انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.