سیدشهاب الدین چاوشی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کسانیکه از طریق دفاتر پیشخوان اقدام به پیش ثبت نام پنجمین دوره شورای اسلامی شهرها و روستاها داشته اند، می توانند با ارائه کد رهگیری فرم تکمیل شده را حضوری امضا و ثبت نام خود را نهایی کنند.
وی اظهارکرد: در پنجمین دوره انتخابات شورای شهرها و روستاها 476 روستا و 42 شهر، انتخابات مذکور را برگزار می کنند.
به گفته وی؛ در پنجمین مرحله انتخابات شورای شهر و روستاها نیز 19 شهر به صورت الکترونیکی انتخابات را برگزار خواهند کرد.
وی تصریح کرد: شهرهایی که شوراهای آن هفت و 9 نفره اداره می شوند، نیز مشمول برگزاری انتخابات الکترونیکی خواهند بود.
چاوشی ادامه داد: عوامل اجرایی بمنظورثبت نام نامزدها در این مرحله توسط همکاران فرمانداری ها و بخشداری ها برعهده خواهند داشت،که تحت نظارت شخص فرماندار و بخشدار انجام وظیفه می کنند.
معاون سیاسی و اجتماعی استانداربا بیان اینکه روند و مراحل اعلام صلاحیت ها چه زمانی مشخص خواهد شد، ادامه داد: پس از اتمام ثبت نام ، مرحله صلاحیت قانونی متقاضیان توسط هیات های اجرایی آغاز و در مهلت قانونی تعیین شده به اطلاع افراد ذینفع می رسد.
وی ادامه داد: در صورت رد صلاحیت داوطلبان در مهلت قانونی تعیین شده می توانند اعتراض کتبی خود را جهت رسیدگی به هیات های نظارت ارائه و منتظر تجدید نظر در رای هیات اجرایی باشند.
چاوشی همچنین به تعداد صندوق های اخذ رای در سطح استان تهران اشاره کرد و گفت: در مجموع 6 هزارو 200 شبعه اخذ رای برای پنجمین انتخابات شوراها پیش بینی شده که البته تائید نهایی آن بستگی به نظر هیات های اجرایی و نظارت خواهد داشت.
پنچمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرها و روستاها همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در 29 اردیبهشت 96 در سراسر کشور برگزار خواهد شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سیدمجید بروجردی.امین کمالی فر
تهرام/1109/7247 / 6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.