به گزارش خبرنگار ایرنا، معصومه آباد روز سه شنبه در سیصد و سی و هشتمین و آخرین نشست علنی شورای اسلامی شهر تهران در سال 1395 اظهار کرد: بن خرید سه میلیون تومانی فروشگاه شهروند به یکهزار و 399 تن از کارگران بیکار شده و بدون بیمه ساختمان پلاسکو ارائه می شود.
وی همچنین از تخصیص 10 میلیون تومان عیدی به خانواده شهدای آتش نشان، خبر داد.
وی گفت: مقرر شد از طرف دولت به همه کارفرمایان پلاسکو به شرط جذب کارگر، مبلغ 30 میلیون تومان از طرف دولت وام اعطا شود.
وی همچنین از اعطای تسهیلات 300 میلیون تومانی با نرخ بهره 18 درصد و دوره بازپرداخت 18 ماهه که یکسال تنفس هم دارد به صاحبان صنوف پلاسکو خبر داد و گفت: این تسهیلات با تایید اتاق اصناف و بانک مرکزی پرداخت می شود.
به گفته آباد به کارگران ساختمان پلاسکو همچنین معادل چهار ماه حقوق بیمه بیکاری بر اساس آخرین دستمزدی که دریافت کرده اند، پرداخت می شود.
وی تعداد کارفرمایان حادثه دیده پلاسکو را بر اساس بررسی های اتاق اصناف و احراز هویت آنها، 401 واحد صنفی اعلام کرد و افزود: البته تعداد کل واحدهای صنفی ساختمان پلاسکو 560 واحد بود که طبق مصوبه دولت، حمایت هایی مانند بخشودگی 100 درصد جرائم بدهی های گذشته و تقسیط بدهی این واحدها برای یک دوره پنج ساله از تصمیم گیری های دیگر برای حمایت از تولیدی های ساختمان پلاسکو بود.
آباد همچنین به جلسه ای که کمیته بررسی آسیب دیدگان شورای اسلامی شهر در مورد حادثه پلاسکو با هیات دولت داشتند اشاره کرد و افزود: در این نشست مقرر شد که به خانواده های چهار تن از کارگران متوفی پلاسکو مساعدت هایی ارائه شود، ضمن اینکه کاهش نرخ سود تسهیلات اعطایی و کمک به ساخت دوباره ساختمان پلاسکو با کاربری سابق از دیگر تصمیم هایی بود که در جلسه مذکور اتخاذ شد.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین به دیدار اعضای این کمیته با رئیس بنیاد شهید استان تهران اشاره کرد و افزود: در این نشست رئیس بنیاد شهید با اشاره به محدودیت های اساسنامه ای برای ارائه خدمات به شهدای حادثه پلاسکو همانند شهدای دفاع مقدس، اظهار کرد که ارائه خدمات به این شهدا نیازمند به مصوبه هیات دولت دارد تا بتوانیم آنها را در زمره شهدا تلقی کنیم در غیر اینصورت «فقط می توانیم خدمات و بسته های فرهنگی به خانواده های این شهیدان تحت عنوان شهدای خدمت، ارائه کنیم».
معصومه آباد در ادامه گزارش خود همچنین از دیدار با رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان برای پیگیری زمان بندی ساخت دوباره ساختمان پلاسکو و نیز پیگیری معاضدت قضائی برای آسیب دیدگان و خانواده های شهدای آتش نشان بعنوان سایر فعالیت های کمیته بررسی و پیگیری آسیب دیدگان حادثه پلاسکو یاد کرد.
ساحتمان 54 ساله و 17 طبقه پلاسکو در ساعت هفت و 59 دقیقه روز 30 دی دچار آتش سوزی شد و با وجود تلاش آتش نشانان در ساعت 11:34 دقیقه همان روز فروریخت، این حادثه منجر به شهادت 16 آتش نشان و جان باختن 5 شهروند(کسبه، کارگران و مالکان واحدهای تجاری) شد.
خبرنگار: یحیی معماری - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام 6539**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.