عبادالله فتح اللهی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در تشریح دستاوردهای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شهر تهران افزود: بیش از 10 هزار و 800 انشعاب رایگان آب و فاضلاب و سه هزار و 800 انشعاب گاز به صورت رایگان در اختیار مالکان قرار گرفته است.
وی درخصوص انشعابات برق اظهار کرد: یکهزار پرونده در این خصوص تشکیل شده که 400 مورد آن در مرحله نهایی قرار دارد.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خاطرنشان کرد: در طول هشت ماه گذشته 135 میلیارد تومان تخفیف عوارض صورت گرفته که این عدد سال گذشته حدود 54 میلیارد تومان بوده است.
وی یادآور شد: در هر واحد مسکونی حدود هفت میلیون تومان تخفیف شامل حال مالک شده است.
مدیرعامل ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران افزود: با اصلاح الگوی ساخت و ساز متراژ واحدهای تجاری حدود سه درصد رشد یافت.
به گفته وی حدود 48 درصد از پروانه های صادر شده تجمیعی بوده که از رشد سه درصدی برخوردار بوده است.
فتح اللهی همچنین از صدور سند مالکیت در مناطقی از جمله 5، 10 و 19 که فقدان اسناد وجود داشت خبر داد.
وی با بیان اینکه مقرر شده بود سالانه 300 هزار وام نوسازی اعطا شود اظهار کرد: از آنجایی که 9 درصد از سود وام ها قرار بود از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی تامین شود متاسفانه به دلیل محقق نشدن این موضوع، بانک ها نرخ سود تسهیلات را 18 درصد تنظیم کرده اند.
فتح اللهی با اشاره به بدهی 470 میلیارد تومانی دولت به شهرداری در زمینه بافت فرسوده گفت: تاکنون رقمی از این بدهی پرداخت نشده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/9353//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.