به گزارش ایرنا مرتضی طلایی روز سه شنبه در سیصد و سی و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تاکید کرد که مواردی از سوی اعضای محترم شورای شهر درخصوص عملکرد مالی ستاد هماهنگی شورایاری ها و علت مخالفت همکاران با طرح کمک به محلات در بودجه 96 مطرح شده بود که گزارش کوتاه مالی ستاد در سال 95 در پنج سرفصل را ارائه می کنم.
وی گفت: در سرجمع اعتبارات 7 میلیارد برای ستاد هماهنگی شورایاری ها در نظر گرفته شد که تاکنون 2 میلیارد از این بودجه هزینه شده است.
وی افزود: این کم هزینه کردن به علت این نیست که این رقم کافی است، بلکه سعی کردیم با استفاده از بکارگیری امکانات شهرداری تهران در برنامه های ستاد، کاهش هزینه ها را داشته باشیم و کم خرج کردن به دلیل رعایت حقوق بیت المال بوده است.
عضو شورا شهر تهران اظهار کرد: ستاد هماهنگی شورایاری ها در بخش آموزش و توانمندسازی 157 میلیون تومان، 176 میلیون در بخش روابط عمومی و اطلاع رسانی، در بخش اقدامات اجرایی 670 میلیون و حمایت از شورایاران نیز 1 میلیارد و پنجاه میلیون تومان به حساب مستقیم محلات واریز کرده ایم که ریز این ارقام نیز موجود و قابل ارائه است.
طلایی عنوان کرد: با وجود این شفافیت چطور دوستان می توانند ادعا کنند اگر به طرح کمک به محلات در بودجه 96 رای می دادند، پول به ستاد شورایاری ها می آمد و در جایی دیگر هزینه می شد؛ شفاف بگویند ایرادشان چیست؟ شفافیت به حرف نیست به عمل است.
وی با بیان اینکه برخی دوستان غیرمستند حرف زدن را شیوه و روش خود قرار داده اند.، گفت: در این روش حرف ناصحیح را می زنند بعد توسط عده ای شروع به پخش و انتشار آن می کنند و هنگامیکه مستند پاسخ ادعاهایشان را می دهیم پنبه در گوششان می کنند، که نشنوند.
وی گفت: برخی گمان می کنند شیوه اداره ستاد شورایاری ها همانند شیوه های مدیریتی خودشان است.
طلایی در بخش دوم صحبت های خود گفت: اظهارات همکارمان آقای سالاری درخصوص تایید صلاحیت و عدم تایید صلاحیت ها در انتخابات شورایاری ها ظاهرا ایشان تا چند سال آینده کماکان بنا دارند با اعلام اطلاعات غلط از انتخابات 2سال قبل شورایاری ها بهره برداری سیاسی کنند.
وی افزود: چندین بار اعلام کرده ایم که موضوع تایید صلاحیت ها اینگونه که مطرح می کنند، نیست و برای مرتبه چندم عرض می کنم که از مجموع 1600 نفر که در انتخابات ثبت نام کردند بالغ بر هزار نفر نشانی اشتباه و مدارک مخدوش داشته اند که به صورت اتوماتیک و براساس دستورالعمل ها و آیین نامه های ابلاغی تائید نشده بودند.
وی افزود: همکاران بنده در نظر داشته باشند که بلوغ فکری و اجرایی شورایاران تفاوت دوستی ها و حمایت های واقعی و دوستی های مناسبتی را به خوبی تمییز می دهند.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: نهاد شورایاری را وارد موضع گیری های سیاسی نکنید و کمک کنید تا این نهاد نوپا و مردمی به سیاست آلوده نشود.
وی گفت: شورایاری ها بدنبال خدمت به مردم هستند نه بازیگری در میدان سیاست و از دودکش شورایاری ها دود خدمت خارج می شود نه سیاسی کاری.
بنده پیشنهاد می کنم همکارانی که همچنان شک و شبهه ای دارند برای تایید اظهارات بنده به آقای حکیمی پور مراجعه کنند تا به عنوان همکار ما در امنای ستاد هماهنگی شورایاری ها هستند مواردی را که عرضه داشتم توضیح و تایید کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه آقا امینی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهران/7244/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.