به گزارش ایرنا ، از سال ها قبل در بسیاری از نقاط مهم و پرتردد ورامین و بلوارهای شهر پایه های تبلیغاتی متعددی نصب شده تا تبلیغات محیطی زیر نظر شرکتی مجاز و با نظارت شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شود و صاحبان صنایع ، اصناف و یا گروه های فرهنگی پیام های تبلیغاتی خود را در قالب بنر به اطلاع مردم و گروه های هدف برسانند.
هر چند که تعداد بسیار زیاد این پایه های تبلیغاتی و استقرار آن در جای جای شهر نیز مشکلاتی را برای مردم به همراه داشت ولی قانونمند بودن نصب بنر و نظارت بر محتوای این بنرهای تبلیغاتی باعث شده بود تا ساماندهی این نوع از تبلیغات از نظم مناسبی برخوردار شود.
درگذشته نصب هر گونه بنر باید با مجوز شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت می گرفت و تا تاییدیه این دو نهاد نبود، هیچ بنری حتی بنرهای مناسبتی در سطح شهر نصب نمی شد و عوامل شهرداری بنرهای بدون مجوز و نصب شده بر روی داربست را جمع آوری می کردند.
این روزها با تأخیر در معرفی شرکت پیمانکار متولی تبلیغات محیطی از سوی شهرداری ورامین شاهد نابسامانی و هرج و مرج بسیاری در سطح شهر در نصب داربست های فلزی و آویزان شدن بنر در جای جای شهر هستیم و هر کس به سلیقه خود و در هر جا که اراده کند داربست نصب کرده و بنری را روی آن آویزان می کند.
رئیس پلیس راهور شهرستان ورامین در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: نصب بنر در اطراف خیابان قطعا باعث هواس پرتی راننده و بروز حوادث جاده ای می شود و تبلیغات هر چه بزرگتر باشد ، احتمال بروز حادثه بیشتر خواهد شد.
سرهنگ مهدی نوفرستی افزود: نصب پایه بنر در کنار خیابان به ویژه مناطق پرتردد باعث می شود که نگاه راننده از مسیر خارج شده و این امر احتمال بروز حوادث جاده ای را افزایش می دهد.
وی بیان کرد: ای کاش در کنار ده ها بنر تبلیغاتی اقتصادی ، بنرهای هشدار دهنده و فرهنگی نیز در سطح شهر نصب شود تا افراد با بهره گیری از آن ها ، به فکر سلامت بیشتر جامعه باشند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورامین نیز در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت : در حال حاضر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ گونه نظارتی بر محتوای بنرهای نصب شده در سطح شهر ندارد و افراد بدون مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اقدام به تبلیغات در سطح شهر می کنند.
سعید طاهری افزود : موضوع ساماندهی فضای تبلیغاتی شهر ورامین در جلسه شورای فرهنگ عمومی نیز مطرح شده و ساماندهی آن مورد تأکید تمامی اعضای شورا قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: یکی از عوامل تاثیرگذار در زیبایی مبلمان شهری که نقش موثری نیز در سلامت روحی و روانی مردم و ایجاد نشاط و پویایی در جامعه دارد، تبلیغات و به ویژه تبلیغات شهری است.
وی تصریح گرد: امروز سیمای بصری ورامین به دلیل تبلیغات نامناسب از نابسامانی بسیاری رنج می برد و لازم است تا هر چه زودتر ، این امر قانون مند شود.
ورامین در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار: سید حسن میری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.