به گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه مهدی یحیی پور اظهار کرد: مترو تهران در حال حاضر هشت هزار و 400 نفر نیروی رسمی دارد که عمدتا در بخش صف و واحدهای عملیاتی مشغول خدمت هستند و با وجود آن که در تعداد خطوط، طول خطوط، تعداد ایستگاهها،‌ تعداد قطارها و فاصله گذر حرکت آنها افزایش چشمگیری داشته، در سالهای اخیر موفق شده بدون کمترین افزایش نیروی انسانی (از سال 92 به بعد)، رکورد جابجایی روزانه بیش از سه میلیون مسافر را از آن خود کند.
وی افزود: نیروهای موجود را از طریق آموزش برای خدمت در خطوط جدید آماده کرده‌ایم و با ادغام واحدها، چابک سازی مناسبی در شرکت انجام داده‌ایم.
یحیی پور در خصوص وضعیت حقوق و دستمزد کارکنان شرکت بهره برداری مترو تهران ضمن تاکید بر این که ماهیت این شرکت، شرکت تخصصی خدمات حمل و نقلی است، اظهار داشت: طرح طبقه بندی مشاغل با نظارت و تأیید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اجرا درآمده و بر اساس آن میانگین ناخالص حقوق و دستمزد کارکنان 43 میلیون و 75 هزار و 528 ریال و میانگین خالص به ازای هر پرسنل 30 میلیون و 513 هزار و 268 ریال است.
وی اضافه کرد: البته تعداد بسیار کمی از پرسنل شرکت هم هستند که برمبنای تجربه و تخصص و توانمندی شغلی‌شان، حقوق‌های بالاتری دریافت می‌کنند.
به گفته معاون منابع انسانی شرکت بهره برداری مترو تهران، اگرچه مانند هر واحد تخصصی دیگر، ما هم وظیفه داریم نیروهای متخصص شرکت را که سرمایه‌های انسانی کشور هستند، حفظ کنیم اما تعداد این دسته از کارکنان کمتر از یک درصد پرسنل شرکت بهره برداری مترو تهران است.
وی تصریح کرد: تمام این پرداختی‌ها به صورت ماهانه صورت گرفته و اسناد و مدارک آنها موجود است.
وی با یادآوری این که اغلب بازدیدکنندگان خارجی اذعان دارند مترو تهران جزو تمیزترین متروهای دنیاست، گفت: ما در همین عمر کوتاه دو سه دهه مترو تهران در رقابت با متروهای سابقه دار جهان توانسته‌ایم رکوردهای خوبی را به‌دست آوریم و در برخی پیشرفت‌ها جزو ده مترو اول دنیا شویم.
وی با یادآوری این نکته که در متروهای دنیا کسی نمی‌تواند با یک بلیت چندین سفر انجام دهد، اظهار کرد: هزینه تعمیر و نگهداری ناوگان مترو تهران بسیار بالاست و با احتساب آنها،‌ هزینه هر سفر بیش از دوهزار و چهارصد تومان است. با تدابیر شورای اسلامی شهر تهران، مردم در حال حاضر با تهیه یک بلیت 700 تومانی می‌توانند در سه خط تردد کنند و عملاً برای هر سفرشان حدود 250 تومان می‌پردازند.
به گفته وی در حال حاضر بخش اعظم کارکنان دولت نیز برای رفت و آمد روزانه خود از مترو استفاده می‌کنند در حالی که دولت وظیفه قانونی خود را در برابر مترو انجام نداده است و امیدواریم مترو تهران و کلانشهرها بیش از این مورد توجه دولت قرار گیرد.
یحیی پور خاطر نشان کرد: مترو تهران در کنار ارائه خدمات به شهروندان برای اقشار ضعیف و مورد تکریم جامعه، دانشجویان و دانش آموزان نیز تسهیلات ویژه‌ای قائل شده تا این افراد بتوانند با حداقل هزینه از این وسیله حمل و نقل سریع و ایمن استفاده کنند.
خبرنگار: سید جواد آل داود - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.