رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان ری روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه سال 95 بیش از 900 خانواده فرهنگی در ناحیه یک این شهرستان اسکان یافتند گفت: ستاد اسکان شهرستان ری در نوروز 96 توانایی اسکان 2 هزار خانوار را دارد که با توجه به تبلیغات محیطی صورت گرفته و اطلاع رسانی در سایت مرکزی آموزش و پرورش انتظار می رود که بیش از این تعداد مسافر در شهرستان ری حضور یابند.
بهروز نصیری ادامه داد: کیفیت فضای اسکان مسافران نوروزی شهرستان ری حتی از شهر تهران هم بالاتر است.
وی با بیان اینکه موضوع اسکان مسافران کار پرهزینه و کم درآمدی است عنوان داشت: ناحیه یک آموزش و پرورش شهرستان ری در گذشته فقط پنج مدرسه با 48 کلاس با کیفیت ج و ب داشت که قبل از شروع تعطیلات نوروزی با تجهیزات سیار مانند فرش، موکت، یخچال و تلوزیون تجهیز می شد.
نصیری ادامه داد: این کلاس ها به دلیل پایین بودن کیفیت شان مورد استقبال مسافران قرار نمی گرفت.
وی با توضیح اینکه کیفیت 'ویژه' اسکان مسافران یعنی سوئیت های اختصاصی با امکانات هتلینگ، کیفیت 'الف' یعنی سوئیت های عمومی، کیفیت 'ب' و 'ج' یعنی آماده سازی کلاس های درس برای مهمانان نوروزی اظهار داشت: ناحیه یک شهرستان ری سال گذشته یک مهمانسرا هشت اتاقه با کیفیت 'الف' در هنرستان امام علی(ع) به بهره برداری رساند که مورد استقبال مسافران فرهنگی قرار گرفت.
وی ادامه داد: ناحیه یک آموزش و پرورش شهرستان ری در 22 اسفند سالجاری برای آسایش هر چه بیشتر مهمانان فرهنگی در سال 96 یک خانه معلم 14 اتاقه را با کیفیت 'ویژه' در میدان معلم شهرری به بهره برداری خواهد رساند.
نصیری در خصوص این خانه معلم خاطر نشان کرد: منابع این مجموعه از محل اعتبارات اداره کل و صرفه جویی از مصارف عمومی این ناحیه بدست آمده است.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو شهرستان ری نیز در گفتگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بیشترین پذیرش مهمان نورزی در شهرستان ری متعلق به ناحیه دو است گفت: این ناحیه در نوروز 95 بیش از 10 هزار ساعت نفر مهمان داشته است.
محمد اسد نژاد افزود: ناحیه دو آموزش و پرورش شهرستان ری با 90 کلاس در هفت مرکز آموزشی که در خیابان 24 متری این شهرستان متمرکز هستند در طول 20 روز در خدمت مسافران نوروزی خواهد بود.
وی در خصوص کیفیت امکانات ناحیه دو آموزش و پرورش شهرستان ری اظهار داشت: مدارس نوساز این ناحیه برای اسکان مسافران نوروزی به امکاناتی مانند موکت، فرش، تلوزیون، یخچال و حمام تجهیز شده اند.
اسد نژاد ادامه داد: مرکز اسکان مسافران نوروزی این ناحیه اداره آموزش و پرورش ناحیه شهرستان ری واقع در خیابان امام حسین(ع) است که به صورت شبانه روزی در خدمت مسافران نوروزی خواهد بود.
وی با بیان اینکه اکثر بزرگراه های مواصلاتی جنوب به شمال و غرب به شرق کشور از شهرستان ری عبور می کند اظهار داشت: مسافران نوروزی ناحیه دو آموزش و پرورش شهرستان ری اکثرا کسانی هستند که در میانه راه خود یک روز یا شب را به استراحت می پردازند از این رو باید کیفیت تجهیزات این ناحیه برای آسایش مسافران بسیار بالا باشد.
3218 / 6139
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.