شورش احمدی خطیر روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا به اقدامات صورت گرفته در بخش روشنایی محورهای مواصلاتی اشاره و اظهار کرد: محور مواصلاتی تهران – فیروزکوه یکی از شاهراه های ارتباطی مهم به مناطق شرقی کشور است که تامین و ارتقای ایمنی این محور ضروری است.
وی ادامه داد: تجهیز روشنایی راه ها از جمله بخش های ایمنی محورهای مواصلاتی است که تاکنون بخش عمده ایی از محور تهران – فیروزکوه انجام شده و بخش دیگر آن که مربوط به محدوده سربندان و سیرآباد می باشد، عملیات اجرایی آن تا 15 روز آینده آغاز می شود.
این مقام مسئول به اجرای 3هزار و 600 متر عملیات روشنایی در محدوده جابان واقع در محور تهران – فیروزکوه اشاره کرد و گفت: در این عملیات تعداد 75 عدد پایه چراغ نصب شد که بنا به درخواست اهالی و شورا 9 پایه چراغ دیگر نیز در حال نصب است.
احمدی خطیر با بیان اینکه مجموع عملیات در محدوده جابان، سربندان و سیدآباد 10 کیلومتر خواهد بود، خاطرنشان کرد: تیرگذاری، کابل کشی، ترانس و تیربرق از جمله اقدامات صورت گرفته در این پروژه است که دو میلیارد تومان هزینه دارد.
رئیس اداره راهداری و حمل و جاده ای شهرستان دماوند با اشاره به انعقاد قراردادی با پیمان کار ذی صلاح برای تأمین روشنایی مابقی محدوده سربندان -سید آباد گفت: براساس توافق نامه، مابقی سیستم روشنایی محدوده سربندان تأمین اعتبار شده و عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
وی با اشاره به راه اندازی سیستم روشنایی محدوده جابان گفت: برای عبور و مرور شهروندان این منطقه نورپردازی هایی نیز در نظر گرفته شده تا نور در معبر اصلی در محدوده ذکر شده تأمین و احتمال خطر تصادف کاهش یابد که با این اقدام کاستی های این بخش را مرتفع کرد.
احمدی خطیر اضافه کرد: کل راه های تحت پوشش اداره راهداری شهرستان دماوند 382 کیلومتر است که 121 کیلومتر آن راه های اصلی بزرگراه و 34 کیلومتر نیز راه فرعی درجه یک و مابقی آن راه روستایی است.

** حفاظت از حریم راه های حوزه استحفاظی دماوند بصورت ویژه در دستور کار است
رئیس اداره راهداری و حمل و جاده ای دماوند در ادامه با اشاره به حفظ حریم راه ها به ویژه در محورهای مواصلاتی، بیان کرد: اجرای هرگونه عملیات دیوارکشی ، ساخت و ساز و ایجاد تأسیسات در حریم قانونی راه و شعاع یکصد متری پس از آن بر اساس مواد 6 ، 7 و 17 قانون اصلاح و ایمنی راه ها بدون اخذ مجوز از این اداره ممنوع است که در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز غیرقانونی، برخورد قاطع و اقدامات لازم در خصوص رفع آثار تجاوز به حریم راه صورت می گیرد.
وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات و خطرات محورهای مواصلاتی حوزه شهرستان، توقف خودروها در حریم راه به ویژه دستفروشان در محدوده بزرگراه دماوند-فیروزکوه، گردنه سرهار و همچنین محدوده روستاهای اسلام آباد، جابان و سربندان است که این نهاد در جهت رفع خطرات احتمالی اقدام می کند.
خبرنگار: الهام حیدری - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.