به گزارش ایرنا، رعنا نوروزی روز شنبه در حاشیه برگزاری جلسه هیات داوران به خبرنگاران گفت: این آیین برای معرفی آثار برگزیدگان و تقدیر از خالقان آثار روز سه شنبه (17 اسفندماه) ساعت 14تا 17 در سالن همایش های «مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد» واقع در تهران، شهرک غرب، فاز دو، خیابان هرمزان، خیابان پیروزان جنوبی، شماره 74 برگزار می شود.
وی با اشاره به ارسال بیش از یکهزار و 300 اثر در بخش عکس و تعداد 50 اثر در بخش فیلم کوتاه (یک تا هفت دقیقه ای) به دبیرخانه جشنواره «تهران شهرتازه» افزود: این آثار امروز با حضور داوران مورد بررسی قرار گرفت.
نوروزی گفت: انتخاب آثار دریافتی، از نگاه داوران بر اساس مولفه های شهر تازه مانند تنوع زیستی، انرژی پاک، زمین و هوای پاک و توجه به تکنیک های عکاسی و وضوح تصویر مورد ارزیابی قرار گرفته است.
دبیر بخش محتوایی نخستین دوره جشنواره فیلم و عکس «تهران شهر تازه» اظهار کرد: این جشنواره در بخش نگاه مردمی و اینستاگرام نیز بر اساس میزان آراء مردم، ضمن معرفی آثار منتشر شده برگزیده از صاحبان اثر تقدیر می کند.
وی با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی محیط زیست و عکاسی در طول جشنواره «تهران شهر تازه» گفت: 30 نفر از اعضای کانون ناشنوایان ایران در این دوره به دبیرخانه عکس ارسال کرده اند.
مدیر توانمندسازی و مشارکتهای مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران افزود: به سه اثر برگزیده از آثار ارسالی آنها پس از داوری مجزا در بخش «مسابقه بین ناشنوایان هنرمند» جایزه اهدا و آثار برتر در بخش اصلی جشنواره نیز توسط هیات داوران بازبینی و داوری خواهد شد.
نوروزی با تاکید بر لزوم مشارکت همه شهروندان برای حفظ و نگهداری از محیط زیست شهر تهران، خواستار حضور موثر کانون های محیط زیست محلات و سازمان های مردم نهاد در فرایند آموزش شهروندی در ارتقای آگاهی و مسئولیت اجتماعی شهروندان و حفاظت، نگهداشت و بهبود محیط زیست کلانشهر تهران شد.
به گزارش ایرنا، دوره نخست جشنواره فیلم و عکس «تهران شهر تازه» با هدف فرهنگ‌ سازی در حوزه محیط زیست شهری و تاکید بر ایفای نقش مسئولانه شهروندان، هنرمندان در قبال محیط زیست کلانشهر تهران و مشارکت سازمان های مردم نهاد از 25 آبان ماه آغاز و تا 5 اسفندماه در تهران برگزار شد.
داوری آثار رسیده به دبیرخانه نخستین دوره جشنواره فیلم و عکس تهران شهرتازه با حضور فرجاد خوش بین، مهدی آشنا و مسعود بربر در مدت دو روز برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.