به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار احمد ذوالقدر روز شنبه در آیین افتتاح میدان تیر دانش آموزی و درس آمادگی دفاعی دانش آموز پسر دوره دوم متوسطه در تیب 2 سپاه محمدرسول الله(ص) خطاب به جوانان افزود: شما جوانان توانایی دارید که به اندازه بسیاری از کشورهای دنیا در عرصه علمی به کشور خدمت کنید.
وی گفت: شما جوانان باید بدانید تمام دشمنی های استکبار جهانی برای دستیابی ما به سلاح هسته ای نیست، آنها این موضوع را می دانند که بنا به فتوای رهبر معظم انقلاب بحث اتمی ما دستیابی به سلاح نیست آنها می گویند که نباید به این سطح علمی برسید، در صورتی که این تجهیز و امکان همه بومی است و توسط جوانان تولید شده است.
سردار ذوالقدر اظهار کرد: دشمنان به همین دلیل دانشمندان جوان هسته ای ما را ترور می کنند و با این اقدام گمان می کنند که رشته فیزیک هسته ای حذف می شود که در زمان ترور این دانشمندان،800 دانشجو به رشته فیزیک هسته ای تغییر رشته دادند.
جانشین فرماندهی سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ با بیان اینکه امروز صحنه مبارزه نوجوانان و جوانان نسبت به گذشته و دوران دفاع مقدس سخت تر شده اظهار کرد: آنان باید در دو صحنه مبارزه کند، دشمنان دریافتند که در صحنه جنگ رو در رو توان مقابله با ما را ندارند و صحنه های جدیدی از جمله جنگ نرم، شبیخون و تهاجم فرهنگی را برای مبارزه ایجاد کردند.
وی گفت: دشمنان در این صحنه جنگ، از انرژی جوانان و از ابزارهایی که برای تعالی و رفاه بشر اختراع شده، استفاده می کنند.
سردار ذوالقدر با اشاره به نقش جوانان در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود:براساس فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه سربازان ما در گهواره هستند، جوانان برای پیروزی انقلاب اسلامی به پا خاستند، اگر چه عقلا، سیاسیون، نخبگان و علمای بزرگوار و کسانی که راهی زندان شدند، در انقلاب نقش داشتند، اما بدنه جامعه و انقلاب نسل جوان بودند.
وی با بیان اینکه این جوانان در دوران دفاع مقدس، تیغ به قلب دشمنان زدند، اظهار کرد:دشمنان از پیشانی بند جوانان و اندیشه ای که پیر و جوان را به جبهه های جنگ سوق دادند،می ترسیدند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور دانش آموزان در میدان تیر گفت:امروز شما در میدان تیر مقابل استکبار جهانی تیراندازی می کنید، هر چند میدان تیر دوره آموزشی است اما قانونگذار این اختیار را داده که تمامی افراد جامعه؛ زن و مرد و پیر و جوان، بتوانند دفاع را آموخته و از خود دفاع کنند و این تیر محکم و خار بزرگی به چشم دشمن است.
به گزارش ایرنا، آیین افتتاح میدان تیر دانش آموزی و درس آمادگی دفاعی دانش آموز پسر دوره دوم متوسطه روز شنبه با حضور سردار احمد ذوالقدر جانشین فرماندهی سپاه حضرت محمد رسول الله تهران بزرگ(ص)، یوسفعلی مرادی مسئول سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان تهران بزرگ، محمود حسینی معاون آموزش متوسطه و عبدالرسول کریمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در تیب 2 سپاه محمد(ص) برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7245**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.